/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
ikke gift
Fra : karin42
Vist : 608 gange
50 point
Dato : 07-05-09 16:49

Hvad rettigheder har min datter : hun har passet to fælles børn + hjulpet med en større husombygning af et gammelt faldefærdig hus . Min svigersøn har en høj indtægt : nu vil han ikke mere ( de er ikke gift ) hvor står min datter nu ? det var hende der købte lejlihed for 10 år siden , da han læste dengang .

hvem har viden om den slags ulykkelige ting ?

som bedsteforældre er vi naturligvis også kede af det .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-05-09 16:53

Citat
Hvad rettigheder har min datter

det var hende der købte lejlihed for 10 år siden

Så er det da bare ud med fyren - lejligheden er jo hendes

PS...

Han har ikke krav på 5 øre udover ting der står/er købt i hans navn

Ting købt for "fællesindtægt" deles naturligvis.....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-05-09 17:35

Det er jo ikke det der er problemet,

hun har trukket læsset da han studerede,
(hendes opsparing og hans studiegæld, jeg kender det godt)
nu må hun nøjes med halvdelen af fælles værdierne.

Hun skulle have fået særeje, dengang de flyttede sammen, nu er det for sent.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 07-05-09 17:57

Hvad er problemet?

Jeg ser da ingen problemer af nogen slags.

hawaii7

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 07-05-09 18:11

Den hvis navn står på skøde til hus eller lejlighed har alle rettigheder.....også til værdien af det.

Ved papirløst samliv er det sådan, at hver part ejer det som hver især har bragt ind i forholdet.

Hvad der er brugt af penge i fællesskab, ja det ejer den hvis navn der står på skøde, slutsedler o.s.v.

Hun har ikke ret til noget som helst, ikke af hans penge, ikke af de ting han kun selv står som ejer af.

Ting der er købt i fællesskab..altså indbo, kan de dele hvis der ikke er helt klar dokumentation for ejerskabet...altså kvitteringer med navn på, at pengene er taget fra den enes konto o.s.v.

At hun har passet børnene, hjulpet med ombygning (også med penge evt.) eller at hun sørgede for bolig da de var yngre, det tæller et stort rundt NUL....

Sådan er de barske realiteter for papirløse forhold når de skal opløses og der ikke er skrevet nogen samejedokumenter af nogen art, og hvis kun den ene part evt. står som ejer af boligen

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 07-05-09 19:36

Tak for svaret dova.

Det var hvad vi frygtede - men det er naturligvis børnene der har højeste prioritet .

tak for svaret dova