/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
scooter start problemer????
Fra : steffen15
Vist : 2070 gange
212 point
Dato : 07-05-09 10:54

Hej min onkel har en cip knallert på 2 år som kun har kørt 1300 km..
han brokker sig over den er lidt svær og starte hvis den har stået stille et par dage.. her kommer jeg ind i spillet jeg kan lave en del på scootere men aner ikke rigtig hvordan jeg skal starte med at se efter her... der er et nyt tændrør på.
håber i har nogle gode råd...

ps når scooteren er igang køre den perfekt

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 07-05-09 11:39

Er der strøm på batteriet?
Kan den kickstartes?
Er der gnist på?

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 07-05-09 12:40

hvis den har kørt 1300, så er den jo kun lige kørt til, og har den så fået den service den skal have? Olie, justering osv. Se evt. efter om tændkablet er i orden.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 07-05-09 15:02

den får gnist ellers ville den ikke kunne starte-- og den er over 2 år og min onkel gider ikke og betale 700 kr for de tjekker olie.. tror måske det er chokeren som sidder fast måske defekt den må maks være udløst 17 mm over det så er den defekt.. skal se på den i´morgen.. ville bare høre om i havde nogle ider. udover det tjekker jeg luft skrue og om tændkablet er i orden...

hvordan ordner man Olie, justering ?? og kan de have noget og gøre med start problemer???

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 07-05-09 15:09

nogen der ved hvor man kan hente en liste over hvad de går igennem i sådan et eftersyn??
så man selv kan gå igenne det??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-09 13:38

Det står i instruksbogen - selv på de billige kinamodeller....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-09 13:39

instruksbogen = instrukstionsbogen

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 08-05-09 16:20

Jeg mener at Batteri skal skiftes. Så starter den,..

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 08-05-09 16:42

Citat
Jeg mener at Batteri skal skiftes. Så starter den,..

hvorfor skulle de dog skiftes det gar ingenting med noget og gøre

Annuller spørgsmålet
Fra : steffen15

Dato : 08-05-09 16:42

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål