/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Rente på andelsbolig lån???
Fra : return
Vist : 773 gange
105 point
Dato : 06-05-09 12:00

hej

nogen der ved om 7,14 % ikke er alt alt for meget at gi i rente på et andels boliglån

gerne seriøse bud

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 06-05-09 12:16

I dag kan du jo få kreditforeningslån i din andelsbolig indefor nogle grænser jeg ikke kan huske...

men er det lån derudover skal du regne med lidt mere i rente..

der er ikke andet at gøre end snakke med din bank

de kan rådgive dig med låne i kreditforeningen der er lavere end dem du nævner,

men du skal regne med at jo længere ude i pantet det er, jo dyrere er lånet...

en form for risiko præmie...

ser du det over den seneste tid kan en andelbolig være faldet meget i værdi..ligesom andre huse

og så er der MÅSKE ikke dækning for lånet i en handelssituation...

i sidet ende kommer det nok an på hvor sikkert banken føler sig

spørg dig for, det er det eneste du kan

good luck

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-05-09 12:17

I dag kan man optage nye lån med en lavere rente, men det er ikke sikkert det kan betale sig at omlægge lånet til et lavere forrentet lån. Din gæld vil stige hvis du får en lavere rente.

hawaii7

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 105 point
Dato : 06-05-09 14:07

For nogle få måneder siden fik jeg at vide at andelsbolig lån typisk lå til 8,5% (derfor særligt andelsboliger er svære at sælge).
Men når man fx kigger her http://www.mybanker.dk/bank/nyt_laan/andelsboliglaan/
så ser det ud til at kunne gøres væsentligt billigere nu.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-05-09 15:19

som der står srevet mybanker

mener at freks. www.pensam.dk vælg bank har nogle fornuftige vilkår og renter

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 06-05-09 16:57

Tak for svaret jomfruane.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-05-09 17:16

Velbekomme