/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Microsofts Dynamics C5 HJÆLP
Fra : Mille1966
Vist : 879 gange
100 point
Dato : 05-05-09 13:43

Microsofts Dynamics C5

Skal gå over på dette program i morgen
Har haft Navigator i 13 år som har er super ,men nu skal det være.
Men har en del problemer med følgeseddler ! I mit gamle Navigator kunne jeg gå ind at rette antal i mine ordre og følgeseddler efter de var skrevet ud ! Det kan jeg ikke i det her C5 .
Vi er et montage Firma hvor vores ansatte hver morgen får en ordre med til kunden,og hvor vi har forskrevet nogen matrialer kørsel mm. 9 ud af 10 gange har Montøren brugt mere eller minder end det der står på Ordren og derfor er det jo vigtigt at jeg kan gå ind at rette i det.
Han der hjælper med med at få regnskabet sat op siger det ikke kan lade sig gøre …..

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 05-05-09 14:38
Accepteret svar
Fra : mariafrederiksen

Modtaget 100 point
Dato : 05-05-09 21:31

Når man udskriver en følgeseddel, er det som udgangspunkt fordi man leverer varer. Når du udskriver en følgeseddel på 10 stikkontakter, så er det fordi der er 10 stikkontakter i kassen. I bruger så vidt jeg kan forstå jeres følgeseddel som arbejdsseddel, og det holder ikke.

Du skal enten udskrive det som tilbud - så bogføres antal ikke og du kan rette det efterfølgende - eller du køber du et modul, der passer til opgaven. Det er der så andre fordele ved som f.eks. mulighed for avance pr. prisgruppe, rabat pr. kunde, automatisk opgørelse af igangværende arbejder, opgørelse af udestående arbejdskort, automatisk overførsel til løn, automatisk indlæsning af leverandørfaktura, gratis fakturering af det offentlig via NemHandel.

Hvis din nuværende leverandør ikke kan lave en seddel til jeres montorer, hvor I efterfølgende kan ændre antal varer, så skift ham ud. Han bliver alt for dyr i længden.

Godkendelse af svar
Fra : Mille1966

Dato : 13-05-09 12:00

Tak for svaret mariafrederiksen.
Jeg fandt et arbejdskort som jeg nu bruger til ordresedler