/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Makro og Open office
Fra : Josph
Vist : 425 gange
100 point
Dato : 04-05-09 19:41

Hej

Jeg vil gerne over på Open office men hvad gør jeg med mine makro i xls,
jeg kan se at de ikke findes når jeg åbner calc

Kan de på nogle måder importeres til Open office ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-05-09 19:59

Openoffice > hjælp (F1) > søg på > makroer;i MS Office-dokumenter

makroer;i MS Office-dokumenter
Citat
Makroer i Microsoft Office og OpenOffice.org
Microsoft Office og OpenOffice.org kan ikke køre den samme makrokode. Microsoft Office bruger VBA-kode (Visual Basic for Applications), og OpenOffice.org bruger Basic-kode baseret på den OpenOffice.org API-miljø (Application Program Interface). Selv om programmeringssproget er det samme, er objekterne og metoderne forskellige.
Hvis du bruger makroer i et af programmerne og vil bruge den samme funktionalitet i det andet program, skal du redigere makroerne. OpenOffice.org kan indlæse de makroer, som er indeholdt i Microsoft Office-filer, og du kan så vise og redigere makrokoden i OpenOffice.org Basic-IDE.