/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Carlsberg hof
Fra : tutten
Vist : 3838 gange
100 point
Dato : 04-05-09 16:21

Er der nogen der ved hvornår man gik over til at skrive Carlsberg i stedet for Hof på den lille øverste etiket???
på forhånd tak

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 04-05-09 16:29

Pilsner øllet fik hurtigt øgenavnet HOF i folkemunde. Senere valgte Carlsberg at tage patent på navnet HOF som varemærke (med Hofmarskallatets tilladelse) og i 1937 dukkede det op på halsetiketterne. Ordet ”Hof” forsvandt fra halsetiketten den 8. april 1991.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 04-05-09 17:09

Citat
Ordet ”Hof” forsvandt fra halsetiketten den 8. april 1991.
Damn er det virkelig så lang tid siden, syntes (trods min beskedne alder ) at det var i går jeg købte en kasse med 12 stk

Godkendelse af svar
Fra : tutten

Dato : 04-05-09 17:23

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-05-09 17:25

Du kan læse mere om Carlsberg her

Citat
Leverandør til Det kongelige danske Hof. Bryggeriet blev hofleverandør i 1904. Ordet: Hof blev indregistreret i 1931 og kom første gang på halsetiketten i 1937. Ordet ”Hof” forsvandt fra halsetiketten den 8. april 1991.

http://www.carlsbergdanmark.dk/OMOL/OLLETSHISTORIE/PRODUKTARKIVET/Pages/Carlsbergol.aspx

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-05-09 17:36

Selv tak...

PS - jeg satte det med vilje IKKE i citat da man så ikke kan fremhæve datoen