/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Peder Christian Madsen i Glenstrup
Fra : nusnus
Vist : 632 gange
500 point
Dato : 06-04-03 13:32

Jeg håber at der er nogle herinde der kan hjælpe mig med følgende:
Peder Christian Madsen født d. 25.06.1788 i Glenstrup gift d. 15.11.1816 med Johanne Christensdatter.
Jeg forsøger at finde Peder Christian Madsen død og kan oplyse at han er at finde i Glenstrup i 1834 da de får deres søn Peder Pedersen. Men at finde ham død er umuligt, og jeg har ledt meget længe.

Håber meget på hjælp herinde fra.
P.s jeg har også en hjemmeside med slægtsforskning og adr. er

http://home1.stofanet.dk/gl/ men mailadr. duer ikke og jeg kan i stedet for kontaktes på C_sorensen64@hotmail.com

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 06-04-03 16:41

Han er død efter 1840:
Samtlige personer i husstanden

Randers, Nørhald, Glenstrup, Mølgaarde Mark, , , 26, FT-1840
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Peder Madsen, 51, Gift, , Tømmermand,
Johanne Christensdatter, 47, Gift, , kone,
Mads Pedersen, 11, Ugift, , barn,
Peder Pedersen, 6, Ugift, , barn,
Karen Pedersdatter, 20, Ugift, , barn,
Mariane Pedersdatter, 18, Ugift, , barn,
Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 06-04-03 16:53

Han er død efter 1845 og formentlig født i Mariager?
Samtlige personer i husstanden

Randers, Nørhald, Glenstrup, Karlbye, , et Huus, 37, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Peder Madsen, 57, Enke, , Tømmermand, Mariager Bye
Mads Pedersen, 17, Ugift, , I Tømmerlære, Her i Sognet
Peder Pedersen, 10, Ugift, , Hans Barn, Her i Sognet
Ane Pedersdatter, 4, Ugift, , Hans Pleiebarn, Her i Sognet
Mads Christensen, 28, Gift, , Indsidder og lewer af Dagleier Arbeide, Skade Sogn Randers Amt
Massine Pedersdatter, 28, Gift, , Hans Kone, Her i Sognet
--
Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 06-04-03 16:58

Han er også død efter 1860 (og bor hos detteren?)
Samtlige personer i husstanden

Randers, Nørhald, Glenstrup, Karlbye, , , 35, FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Mads Christensen, 33, Gift, , lever af en liden jordparcel, Østrup sogn, Randers amt
Madsine Pedersdatter, 33, Gift, , kone, Glenstrup sogn, Randers amt
Johanne Madsdatter, 4, Ugift, , barn, Glenstrup sogn, Randers amt
Christen Madsen, 2, Ugift, , barn, Glenstrup sogn, Randers amt
Mads Pedersen, 27, Ugift, , Tømmermand, Glenstrup sogn, Randers amt
Peder Madsen, 62, Enkemand, , Møllebyger, Mariager
Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 06-04-03 17:04

Sludder og vrøvl, der skulle stå "død efter 1850".
Hvis du er sikker på at han er født i Glenstrup, tror jeg ikke at du har fat den rette (ham som er gift med Johanne Christensdatter).

Du kan også finde en scannet udgave af folketællingen 1860 på nettet. Måske lever han stadig der?

Sitet er nede til imorgen, men adressen er: http://www.arkivalieronline.dk/Folketaelling/Default.htm

Du kan jo også bede nogen, se efter hans død i kirkebogen for Glenstrup? Hvor har du selv ledt?

Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 06-04-03 17:58

Tak for hjælpen indtil videre
Det er den rigtige Peder Madsen som du skriver, men jeg skrev forkert sogn (undskyld) og retter det herefter til Mariager. Der var han tømmermand og møllebygger og flytter derefter til Glenstrup.
Jeg har søgt i mange forskellige sogne som bl.a Sønderup, Lindum, Glenstrup, Hvornum, Sdr. Onsild, Asferg, Simested, Thorup og det er fordi jeg har prøvet at følge børnene for at se om han evt. dør hos en af dem, men det gør han ikke.

Kommentar
Fra : NielsErling

Dato : 07-06-03 09:45

Hej!

Undskyld min uvidenhed. Du skriver du vil finde ham død? Jeg går ud fra den er hans grav du vil finde? Hvis du vil finde ham død, sker det automatisk den dag du selv dør ;) Du ved hvad han hed og hvor han blev født, men kan ikke finde ud af hvor han er blevet begravet? Hvis du svarer på Jeannies sidste spørgsmål, kan vi sikkert komme svaret nærmere. Hvor han du selv ledt?

Hygge!

Kommentar
Fra : NielsErling

Dato : 07-06-03 09:47

Hej! (igen ;)

Der skulle selvfølgelig stå:"Hvor har du selv ledt?" ;) Undskyld til Jeannie for min fejlagtige gengivelse af hendes spørgsmål ;)

Hygge!

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 07-06-03 13:29

Hej
Det jeg mangler, er datoen for hans død, og hvor han er død?
Som du kan se ovenfor, har jeg skrevet, hvor jeg selv har forsøgt at finde ham død, og det er ikke lykkes mig endnu, efter den del års søgen.

Charlotte

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 08-06-03 11:07

vedr. Peder Christian Madsen i Glenstrup.

Så virker min mail igen på hjemmesiden:

http://home1.stofanet.dk/gl/

Hilsen Charlotte

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 02-04-04 16:20

Har du checket både kontra- og hovedministerialbøgerne af kirkebøgerne for Glentrup?
Nogle gange blev indførslerne ikke ajourført.
Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-04-04 17:29

Fra FS. de data har du vel, muligheden for at han har giftete sig er evt. tilstæde.
Senta

Husband
Peder Christian MadsenPedigree

Birth: Mariager, Randers, Denmark
Christening: 25 JUN 1788
Marriage: 15 NOV 1816 Sonder Onsild, Randers, Denmark
Death:
Burial:

Father: Mads NielsenFamily
Mother: Maren Nielsen Tydak

Wife
Johanne ChristensenPedigree

Birth:
Christening: 04 APR 1792 Lindum, Viborg, Denmark
Marriage: 15 NOV 1816 Sonder Onsild, Randers, Denmark
Death: 08 NOV 1843 Glenstrup, Randers, Denmark
Burial:

Father: Christen Sorensen VashusFamily
Mother: Karen Pedersen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-04-04 19:00

Du kan jo sende en mail , eller ring til lokalarkivet i Mariager, og forespørge om de evt. kan hjælpe dig med oplysninger om hvornår Peder Christian Madsen er død, derudover kan du være heldig de har materiale om Møllebyger, i og fra Mariager.
Senta

719-01

Lokalarkivet Mariager

Teglgade 6

9550 Mariager

tlf:

fax:

e-mail:
maribib@mariagerkom.dk

å:
to 18- 20. Fra 1/9-30/4 3. lø i md 10-12

l:
Poul Gaardsted

o:
Mariager by- og landsogn, Hem, Sem,

V. Tørslev og Svenstrup sogne i Mariager Kommune

s:

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 02-04-04 20:56

Hej Charlotte.
Vi må jo håber der er nogen der støder på ham.
Husk lige også at tjekke dødsanmeldelserne.

Hilsen Lis

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 02-04-04 21:55

Ja Senta, Oplysningerne fra FS har jeg, men jeg skal jo nok have fat i det lokale arkiv i Mariager endnu en gang.

NUsnus

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 02-04-04 21:59

Hej Lis

Jeg håber også at der er nogen der støder på ham, for hvis han stadig lever er han meget gammel

Charlotte

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-04-04 22:01

Send dem en mail,eller ring de har åben lørdag
Senta

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 02-04-04 22:09

Hej Charlotte.
Ja det har du ret i, bare han så ikke lugter for meget af gammel mand , og så er alle mine gode råd spildt.

Lis

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 02-04-04 23:04

Hej Senta.
Jeg vil prøve at ringe til dem i morgen.

Charlotte

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 02-04-04 23:05

Hej Lis
Gode råd er aldrig spildt.

Charlotte