/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Indvandrere er en dyr udgift
Fra : PeterTheisen
Vist : 555 gange
20 point
Dato : 02-05-09 07:29

Vi kan glæde os over, at det går fremad med integrationen, da man kan se, at efterkommere er en mindre udgift for staten end indvandrere fra ikke-vestlige lande, men der vil nok stadig gå 25-30 generationer, før der er balance i regnskabet. I dette tilfælde tror jeg ikke, at CEPOS (Center for Politiske Studier) har snydt med tallene, da man må formode, at ultraliberale er positivt stemte over for indvandring og integration.

Kilde: http://www.berlingske.dk/article/20090501/danmark/704300054/0/:www.designa.dk/

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 02-05-09 07:39

Det er jeg ikke så overrasket over
Efterfølgerne har deres forældre som eneste forbillede..
og den sociale arv vil nok hænge ved i rigtig mange år

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 30 point
Dato : 02-05-09 07:58

Nu har jeg ikke den helt store fidus til CEPOS' tal, læste artiklen i går og undrede mig over, at der åbenbart er underskud på alle mennesker i Dk, bortset fra vestlige udlændinge?

Da vi er lige omkring 5,5 mill mennesker, og underskuddet på hver gammeldansker er 5470 kr årligt, st taber vi hvert år ca 30 milliarder kr (uden at korrigere op og ned for div. udlændinge), eller en Storebæltsbro årligt (lidt under 2% af BNP).

Betyder det vi bliver fattigere år efter år, øhhh, det kan man, bortset fra den aktuelle krise, vist ikke ligefrem påstå, tværtimod.

Går det ud over vores vækst, sådan at hvis man ikke tabte penge årligt på os alle, ville vi vokse små 2% ekstra om året.

Hvordan får vi i det hele taget samfundet til at løbe rundt på den måde, Stein Bagger er jo (endnu) ikke blevet statsminister

Så i går sendte jeg artiklen til et par gamle kolleger, polit'er, for at få en forklaring, men får den nok først den 15, når vi spiser frokost sammen inden vi skal på ølmesse

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 02-05-09 07:59

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 02-05-09 08:07

Tak for den lidt tåbelige artikel, Peter Thisen

JR

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-05-09 08:08

Selv tak, syntes du lukker lidt hurtigt, det kunne jo være der var nogle derude, der kunne forklare hvordan det hænger sammen at man, som nyfødt dansker, er en gældsbyrde på over 400.000 kr for samfundet (5470X en forventet levetid omkring de 75-80 år)

Især kan det undre, at man altdi taler om fødselunderskuddet i de vestlige lande, når vi ville tjene meget mere på at forhindre fødsler