/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gammel lejlighed og bad
Fra : maya123
Vist : 2119 gange
500 point
Dato : 01-05-09 16:59

Der burde være en kategori: Hus og have/LEJLIGHED

Det er vel ikke alle der har hus og have

Nu-vel

Jeg har en ældgammel lejlighed, med bad. Et meget lille bad/bruse.

Lejligheden er fra 1920-erne og dørerne ligeså.

Lejligheden ER IKKE født med brus, det er først lavet for ca. 5-10 år siden, før mig.

Det er med forhøjning af dørtrin i fliser.

For at få plads til højde af sikkerheds-vand-mæssige dørtrin, er døren skåret af ca. 10-20 cm. forneden.

Hvad gør jeg nu (jeg er bestemt ikke håndværker og har ikke råd til dem),

der fald stadig vand ud i gangen.

Nemt billigt råd søges

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-05-09 17:09

Læg et sammenrullet håndklæde foran badet, det skal opsamle vandet. Og så ville det være en god ide at have et forhæng der er for langt således at det når helt ned til gulvet, det forhindrer at der ryger vand ud af badet.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-05-09 17:10

Sæt et badeforhæng op til at dække din dør...
(Sørg for at dette lige slutten 1 cm over gulvet)

Dør har alligevel ikke godt af at blive sprøjtet til med vand.

Så kan du endda bade med åben dør.

vh Ben

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 01-05-09 17:19

Køb et bade forhæng og hæng det op foran døren på en gardin-spiral på et par kroge i dørkarmen. Det beskytter døren, når du er i bad og det kan bare hænges ind over bruseren til tørre.

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 01-05-09 17:21

Det var ikke for at efterabe, men det kom vist i luften, da jeg sad og sendte

Avant85

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 01-05-09 17:33

Sorry

Glemte at fortælle at jeg selvfølgelig har et badeforhæng på 120 cm/længde

Gulvet bliver alligevel vådt, hvis lægger et håndklæde, er det gennembødt på

få sekunder.

Gulvet udenfor er rå træ, så de er ikke smart at det bliver vådt.

(Spørg mig ikke om trætype, det har jeg ik forstand på, men sikkert en billig slags!

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-05-09 17:37

Så plasker du enten meget med vandet eller også når det ikke ned til gulvet.

Jeg har selv samme løsnig på mit badeværelse / toilet.

Jeg bruger ikke håndklæde.

Hvis længden på dit badeforhæng kun er 1,2 meter, er det formentlig det vand du sprrøjter over der er problemet.

Køb et i fuld længde, så du får dækket døren helt.

vh Ben

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 01-05-09 17:38

Til Benjamin

det er nok den ene/to centimeter der laver vådt gulv i gangen.

Tak til alle, for nu

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 01-05-09 17:42

Hej Benjamin

Tak for svar

Køb et i fuld længde, skriver du

Ja, hvordan!"!

De findes hvist kun i 120 cm

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 01-05-09 17:43

PS Jeg har ingen symaskine og er dum til alt sådan noget

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 01-05-09 17:47

Lige en kommentar til Avant85

Måske er mit lavet forkert, badeforhænget sidder IKKE i døren, men..........

fra loftet.

Sikkert derfor det ikke kan nå gulvet

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-05-09 17:51

Det jeg har, har længden 200 og brede 150.

Det er købt i Føtex... Som standard mål.

vh Ben

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 01-05-09 18:28

Er du lejer eller er det en lejet lejlighed?
Hvis du er lejer skal du gå til udlejeren. Der er også i hans interasse at der ikke kommer vand ud på trægulvet.
En løsning kunne også være at købe en zink eller aluminiums profil med en lille opkant og lime den på gulvet med silikone, suplert med et forhæng som Ben skriver. Forhænget må ikke hænge for tæt på døren. Til ophænger kan du få telelskop stænger som spændes op imellem to modstående vægge.

Bjørn

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-09 18:37

Hej Maya
Er der fliser på gulv og op ad væggen.
Er der en flise på højkant ved døren.
Ligger badegulvet højere end rummet udenfor baderummet.
Hvor ser du vandet komme.

Kan du evt. lave foto og oploade til www.peecee.dk

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 02-05-09 06:49

Først undskyld til Benjamin, har lige målt efter 200 x 150 cm.

Problemet er så at stangen ikke er telelskop stang, men en skinne der hænger fra loftet.

Jeg er lejer, men da den oprindelige lejlighed er "født", uden bad, er det ikke udlejers problem.

Tak til Bjørn

"købe en zink eller aluminiums profil med en lille opkant og lime den på gulvet med silikone",

Så er jeg desværre så langt ude i "gør-det-selv-mand" og det tør jeg ikke tage ansvar for

Hej Eyvind og tak

Der er en hel flise på højkant, når du ser badet udefra, så en halv flise hen over dørtrin og ½ flise ned. Gulvet er ikke forhøjet mere end de fliser der ligger på gulvet.

Vandet kommer ud nederst ved døren fra ca. 1-1½ cm og lægger sig lige udenfor dørtrinet

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 500 point
Dato : 02-05-09 07:38

Så tag en tur jysk,0 byggemarked, føtex eller Bilka

og kig på en teleskobstang, der skal man ikke være håndværker for at sætte denne op.

Den sættes i spænd (der er en kraftigfjeder inden i der holder denne fast) imelle de 2 væge der er vinkelret på din dør.

Så kan du placere stangen i lige den højde der passer, med længden på dit badeforhæng.

Eller også kan du forlænge "kæderne" som din nuværende gardinstang hænger ned fra loftet i.

vh Ben

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 02-05-09 08:34

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Det vil jeg gøre og det lyder ikke for besværligt, tak

Tak til alle, synd man ikke kan dele point uder over jer

Fortsat god weekend, jeg smutter i Jydsk

VH. Maya123