/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Print Spooler kører ikke
Fra : jansler
Vist : 2520 gange
100 point
Dato : 01-05-09 09:19

Hej

Er der en, der kan hjælpe med at løse dette printer problem.

Aner ikke hvordan det er sket, men fra aften til morgen er mine printere er væk. Når jeg prøver at "Tilføje en printer", som kommer denne besked. "Handlingen kunne ikke fuldføres. Tjenesten Print Spooler kører ikke.

En der har et bud på, hvad der er sket og hvordan jeg løser problemet?

På forhånd tak.

De bedste hilsner
Jansler

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-05-09 09:46

gå ind og start servicen, Højre klik på denne computer - vælge -> Administre - find -> Services and Applikationer - Vælg -> Services og der inde skal du finde Spooler, køre den så genstart den, køre den ikke så start den.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 01-05-09 10:19

Hej igen

Tak for svaret, men jeg kan ikke finde den mappe. Jeg har følgende mapper efter, at jeg har højreklikket og valgt Administrer:

Computeradministeration (Lokal)
Systemværktøjer
Undermapper: Logbog - Delte mapper - Lokale bruger og grupper - Ydelseslogger og -beskeder - Enhedshåndtering

Næste hovedmappe er Lager
Undermapper: Flyttebare lagermedier - Diskdefragmentering - Diskhåndtering

Sidste hovedmappe:
Tjeneste og programmer
Undermapper: Tjenester - VMI-kontrol - Indekseringstjeneste

Jeg kan ikke se Services and Applikationer nogen steder. Gør jeg noget forkert?

Janlser

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-05-09 10:33

Så går du bare i joblisten ... (CTRL+ALT+DEL)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-05-09 10:51

sorry, tjenester skal du bruge, jeg arbejder på en engelsk version.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 01-05-09 11:41

Hej igen

Så har jeg fundet Printer Spooler - og sat den til start. Det er også fint - nu kan jeg se alle de installerede printere. Højreklikker jeg for at henter Printeregenskaber på en af dem, så kommer flg. info: Printerens egenskal kan ikke vises. Tjenesten Print Spooler kører ikke.

Jeg har prøvet at genstarte osv.

I Word kan jeg slet ikke komme ind på Udskriv

Hvad gør jeg nu

Jansler

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-05-09 11:50

Lever med det - hvad skal du bruge "egenskaberne" til ??????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-05-09 11:52

Du kunne jo også installere din printer igen....

Du har tilsyneladende "rodet" for meget....

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 01-05-09 12:40

Hej

Jeg ville skrive en testside ud - derfor kikke jeg på egenskaber.

Jeg kan ikke få lov til at slette printeren. Svaret er: "Printeren kan ikke fjernes. Tjenesten Print Spooler kører ikke"

Et godt råd?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 01-05-09 14:08

Ja...

Fjern printeren og "rens" maskinen....

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 03-05-09 10:27

Tak for svaret refi.

Fortsat god søndag.