/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Blækprinter - hvilken? Hvor?
Fra : ingelein
Vist : 676 gange
100 point
Dato : 30-04-09 22:25

Hej

Jeg fik desværre ingen svar på mit spørgsmål om hvad der kunne være i vejen med min printer. HP Deskjet 895 Cxi. Nu er jeg på jagt efter en anden printer af samme type - uden andre funktioner end almindelig print - Lpt1 port eller USB.
Helst en, som kan købes i en forretning, fordi det haster.
Jeg vil blive meget glad for et svar.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 30-04-09 22:52

Personligt er jeg ret glad for min "Brother" printer, isæ fordi at den er billige at fylde op med blæk, hvis du holder dig til kopiblæk kan den fyldes op for under 20 kroner pr patron (4 stk). Det er en DCP-115c

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-04-09 23:10

Hej Ingelein
Jeg har har og har haft HP og Canon og jeg vil til enhver tid vælge Canon, simpelthen fordi hver gang der er kommet nye styresystemer, så sørger Canon hurtigt for at lave drivere til det. Derimod har jeg dårlig erfaringer fra andre, Lexmark og Brother, de er ikke flinke til at lave drivere til nye produkter, så alm. mennesker må ud og købe ny printer bare fordi de skiftede styresystem.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-04-09 23:19

Ingelein, du skal gå ned hos din lokale blæk pusher og se om han skulle have noget af interesse på sine hylder.
Hvis du skal bruge den i forbindelse med et større netværk, hvor der måske er flere printere, så kan det godt betale sig, at vælge en model, som bruger de samme farvepatroner som den du har i forvejen.

HP er en rimlig printer, men de er ikke altid så nemme at få tilpasset nye operativsystemer, lige som HP har den uskik, at de har et hav af forskellige modeller som ikke bruger de samme farvepatroner.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-04-09 23:21
Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 30-04-09 23:27

Min brother kører fint på min vista64 maskine, så jeg tror ikke man får nogle problemer med driverne.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-05-09 01:14

Hej
Det er 3. gang jeg prøver på at svare:
Tak for svarene hidtil - men det er ikke til fotos jeg skal bruge den, kun farveprint til husbehov. Jeg ønsker en lille kompakt grå maskine, ingen sort.
Håber at jeg render over sådan en.
Mange hilsner
Ingelein

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 01-05-09 03:41

Du skal naturligvis fortsætte med at bruge HP printere, og den her kan printe fra alle Windows computere, den printer også fra Ubuntu hvis du den på en computer:
http://printersalg.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=707542&SamleMenuID=35&gruppe=127&Extended=&SiteID=4&Show_description=0&serie=&producent=HewlettPackard
Jeg handler næsten altid online hos Computersalg, hurtig levering og god service efter købet

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 01-05-09 10:01

Tja - desværre ser det ikke udtil at den jeg selv har er i sortimentet længere - Canon i70 - det tætteste du kommer er

http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Printers/Inkjet/PIXMA_iP100/index.asp

Har været rigtig glad for min i70, men har problemer med at skaffe blækpatroner efterhånden - men ellers er det til fri afhentning (fejler intet) i kbh-området

http://www.kelkoo.dk/p-printere-114901/canon-i70-12831379

mvh. ampere

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-05-09 10:32

Hej alle
mit problem er at det skal være noget, som jeg kan bruge senest i morgen tidlig. Det er desværre lidt sløjt med forhandlere af den slags lige i nærheden, men jeg kører gerne 30 km. På nettet kan jeg kun finde de firmaer, som handler via nettet. Øv.
Mange hilsner Ingelein

Ps. Har nu fået en aftale med en der har en spritny HP Deskjet 940 c. Så nu må jeg jagte nogen patroner til den.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 01-05-09 17:00

Tak for svaret o.v.n..

Sjovt nok, går jeg også ind for HP's produkter. Jeg vil lige nævne at den hengangne printer har kørt uden vrøvl i 10 år. Hvad kan man forlange mere. Meeeeen......... Jeg er nu ikke længere i tvivl om at den sikkert havde holdt noget længere, hvis jeg havde kørt med originale patroner. Hvorfor?
Jeg synes at "Docken" var alt for fuld med indtørret gammelt fedtet sort printerblæk...... og gad vide, hvor det kommer fra. Jeg har kørt med uoriginale Printerpatroner i ca. 2 år - men med god printkvalitet, så måske tager jeg fejl.

Mange venlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-09 19:03

Selv tak, jeg bruger også uoriginale patroner, når boghandleren ikke har de originale, men jeg har bemærket at hver gang en printer står af, så er der en uoriginal patron i, hvorfor ved jeg ikke, docken som patronerne står i bliver med tiden fyldt med indtørret blæk, hvis ikke man sørger for at gøre den ren engang imellem

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-05-09 12:08

Hej
Jeg var jo så heldig at der var en mand i Horsens, som på grund af "sammenflytning" havde en spritny HP Deskjet 940 C til overs. Yderligere var jeg så heldig at han alligevel skulle til Sjælland tidlig næste morgen, så jeg fik den endda leveret kl. 6.30 næste morgen. For 250 kr i original-emballage.
Der fulgte 1 tør sort blækpatron med (havde været åbnet og forsøgt brugt i en anden printer) + en ny uåbnet farvepatron med overskreden dato). Den så også ud til at være tør, men jeg kender tricket, med at få en tilsyneladende tør patron i gang igen.

Så kig i Den blå avis og andre gængse auktionssteder.

Mange venlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-05-09 12:44

Godt du fik en billig printer, og så leveret ved døren, selv er jeg betænkelig ved at handle brugt elektronik

Kommentar
Fra : itsurfer

Dato : 14-04-10 18:40

Uanset hvilken printer du ønsker, så find den til den billigste pris på EDBpriser.dk - Bagefter kan du spare masser af penge hos INKPRO på blæk og toner