/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Veganer. 100% sund. Doku?
Fra : GormDenGamle
Vist : 841 gange
225 point
Dato : 30-04-09 09:04

Hejsa !

Jeg har en debat med en ven der siger at man kommer til at mangle noget hvis man er veganer.
Nu er jeg ikke selv veganer, men jeg kan da ikke forestille mig at man absolut skulle komme til at mangle noget, hvis man ved hvad man laver som veganer og sørger for at få alt det man skal.

Men jeg mangler nogle artikler/links der dokumenterer det. Gerne med lidt vægt bag og ikke fra en veganer side

Accepteret svar
Fra : return

Modtaget 235 point
Dato : 30-04-09 09:14
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-04-09 09:24

Denne side er bestemt også værd at læse

http://www.gnarpan.com/nomedica/dk/dk2006/dk-31-06.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-04-09 09:26

Men det er vigtigt at sætte sig ordentlig ind i kostsammensætningen når man er vaganer, her er
et skræmme eksempel på hvordan man ikke skal gøre

http://jensdrejer.wordpress.com/2008/06/11/12-arig-pige-syg-af-veganerkost/

Kommentar
Fra : jdkq

Dato : 30-04-09 09:33

Hej GormDenGamle !

Din ven / bekendt har ret ! . . - er man veganer, skal man være meget opmærksom på at kroppen / organismen får alt hvad der kræves for at kunne leve sundt og for at undgå en lang stime af livsstils-sygdomme

Uden at gå ind i en længere debat om hvad kroppen / organismen kommer til at mangle, kan vi anbefale Dig at besøge en hjemmeside, der nemt kan give Dig og mange andre en god oriéntering om hvordan hele kroppen og organismen fungerer, - og hvordan man skal gøre når og hvis. . . .

Det handler ganske enkelt om noget af det mest avancerede verden endnu hat set inden for sundheds-coating, - en 3D Vitalitets-coach, som alle kan benytte helt gratis

. . - men lige nu i skrivende stund er hjemmesiden ikke tilpasset danske forhold, . . - men om forholdsvis kort tid (i løbet af få måneder) kan Du helt gratis få Din helt personlige Vitalitets-coach, der kan hjælpe Dig med stort set alt indenfor kost og ernæring (også hvis man er veganer)

Du og alle interesserede kan allerede nu tilmelde, (klik på linket herunder), - men vær opmærksom på, at den Vitalitets Coach Du vil se, når Du klikker på, kun er en lille introduktion til det der snart kommer.

Hvis Du tilmelder Dig på siden, vil Du være blandt de aller første der får besked når Vitalitets Coach’en er klar til at servicere os alle her i Danmark ! . . - og husk det er helt gratis for Dig og for alle dem Du kender, - samt for alle der vil det bedste indenfor livsstil og livskvalitet.

http://www.webstar.biz/?id=INTE-65EC-C2F7

Med Venlig Hilsen
jdkq

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 30-04-09 09:34

Her er en informativ side:

http://anima.wikia.com/wiki/Sp%C3%B8rgsm%C3%A5l_om_vegetarisme#Sundhed_og_ern.C3.A6ring

....vi kan alle ende som grønsag....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-04-09 12:38

Hvis man vil leve som veganer er det meget vigtigt t sætte sig grundigt ind i betydningen af kostens sammensætning.

De der tror at alt vegetabilst er sundt og tilstrækkelig kost, er farlige for deres eget og især dees børns helbred.

Det er muligt at leve sundt som veganer, men det er svært og kræver god forståelse.
Entusiasme er ikke nok. Tværtimod er den farlig.

Og husk så lige, at de allerskadeligste ting, man kan indtage, er vegetabilske.

Kommentar
Fra : GormDenGamle

Dato : 30-04-09 19:42

jdkq:

Nej min ven har ikke ret.

Godkendelse af svar
Fra : GormDenGamle

Dato : 30-04-09 19:43

Tak for svaret return.