/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Alternativ til Itunes ??
Fra : scrubber
Vist : 653 gange
200 point
Dato : 29-04-09 16:12

Hej !!

Jeg er simpelthen så træt af Itunes, men glad for min IPOD. Findes der ikke et simpelt program til til at ligge sin musik på sin IPOD. Der skal ikke være alt muligt automatik lort som der er på ITUNES.

Bare en simpel drag and drop funktion, så man selv kan bestemme hvad der skal ske og hvilken musik man vil have på.

Og nej jeg gider ikke have alle mulige forslag til hvordan jeg skal bruge itunes, da jeg ikke gider at bruge det mere.

mvh scrubber

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-04-09 16:21

Jaamen dog!
Hvilket format bruger du på "potten"?
Jeg bruger MP3 til min musik, og det køre jeg over med et kabel fra "putte".
Her har jeg omkring 8 kg filer at vælge imellem.
For det er vel mest musik du bruger den til???

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-04-09 16:30
Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 29-04-09 17:35

Jeg ved ikke hvilket format jeg bruger til Ipodden. Men går ud fra det er mP3. Men ved det ikke men kan jo ikke få lov til at bestemme noget som helst i ITUNES med mindre man har en master degree inden for IT.

mvh scrubber

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-04-09 17:41

Jeg bruger mp3, det virker ok

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-04-09 18:14

Formatet til iPod er MP4

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-04-09 18:26

Det er da muligt det er mp4, der har nu aldrig været andet end mp3 på min, måske en enkelt wma

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-04-09 22:05

Ja, ja, man ka jo ta fejl, som pindsvinet sagde, da det krøb ned af skurebørsten . Formatet på min iPod er MPEG-4. Har lige tjækket det i stifinder.

Til scrubber. Har du prøvet at bruge din Ipod, som en mp3-er. Jeg tør ikke experimentere med min, men den kommer jo frem i stifinder som et drev, og måske, hvem ved, kan den formateres eller på anden måde bruges som en mp3-er.

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 29-04-09 22:21

Min tid er ikke til experimenter, den skal ikke andet end at spille musik. Jeg skal kunne lægge et enkelt nnummer på og tage et nummer ud en gang imellem. Alt andet er irrelevant for mig.

Og jeg ser rødt når jeg hører ordet synkroniserer.

ITUNES er et lorte program !!!!!

mvh scrubber

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-04-09 22:29

Det vil vel ta dig 5 minutter lige at prøve at se, om du kan få den iPod til at opføre sig som en MP3. Kan den det, er dit problem løst, og du kan gøre som du vil.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-09 01:01

Du behøver slet ikke nogen program. Ipod afspiller både mp3, mp4, aac og vistnok wma som standard, du kan tilslutte din Ipod til computeren, den vises som et drev i Denne computer, så kan du åbne mapperne med dine musikfiler, marker de numre som du vil lytte til i Ipod, du kan markere ved at trække musemarkøren hen over musikken med venstre muse tast nede, eller du kan markere en efter en, ved at holde Ctrl tasten nede mens du klikker på musikfilerne en efter en, når du har markeret dem du vil kopiere over på Ipod, så højre klikker du på en af filerne og klikker på Kopier, åben så så Ipod ved at dobbelt klikke på den i Denne computer og højreklik igen, denne gang vælger du Sæt ind og vupti du har en kopi af de valgte musik filer på Ipod, klar til at afspille, du bør vælge kopiering i stedet for at flytte filerne, du risikerer at få dem slettet ved et uheld, næste gang du vælger en portion musik numre til Ipoden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-09 01:04

Citat
Bare en simpel drag and drop funktion
den kan du bruge til hver en tid, men så vidt jeg husker så flytter du musikken med træk og slip i en Windows computer, brug kopiering i stedet for

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-09 01:06

Der er ikke noget mystik ved en Ipod, det er simpelhen en mp3 afspiller fra Apple

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-04-09 01:59

"Min tid er ikke til experimenter"

Spørgsmålet er så om en musikafspiller så overhovedet er noget for Dig.

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 200 point
Dato : 30-04-09 09:26

Formatet på min iPod er stadig MPEG-4. Har lige tjækket det i stifinder igen. Og kan den afspille MP3 er det jo mægtigt.

For at kunne afspille skal musikfilerne ligge i mapper, kaldet F00, F01 osv.
Dette kan du se i stifinder: Drev for iPod\ipod_control\musik. Prøv at fjerne musikfilerne, du har liggende i en af disse mapper, kopier nogle MP3-filer i den nu tomme Fxx-mappe, og prøv så, om iPodden virker. Gør den det, er det ski godt, ik? For så gør du bare sådan fremover , og du kan nøjes med en F00-mappe. Jeg håber, jeg har skrevet dette tydeligt nok

Og så er jeg kanon flov over, at jeg foreslog en formatering . Det må kandidere til årets mest tåbelige råd her på Kandu.dk. UNDSKYLD . Din iPod SKAL jo kunne afspille.

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 30-04-09 22:27

Tak for svaret heller22. Det var et jeg søgte. Ikke alt det automatik lort.

mvh rene

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-04-09 22:52

Hej Rene.
Kanon godt at jeg lige fik tænkt mig om en extra gang, så du kan bruge din iPod, som DU ønsker det.
God 1.maj og efterfølgende weekend