/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Skat på birketræer
Fra : svendgiversen
Vist : 825 gange
50 point
Dato : 28-04-09 09:37

I stedet for at lægge afgifter på farlige stoffer, så folk smider batterier i naturen,
så bør man beskatte birketræer. Når nu så mange lider af birke allergi...

Hvem støtter dette forslag?

Måske noget for Ny Alliance; en halv million nye vælgere, og klart over spærregrænsen...

Hvordan videre bringer jeg forslaget til Christiansborg??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-04-09 09:41

Der er vist flere der er allergiske overfor græs - hold da op en indtægt - det kunne blive til

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 28-04-09 09:42

godt forslag
du kan evt sende det til Ekstrabladet

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 28-04-09 09:56

Ja, for pokker - og elm, ask, bøg, gran, eg, m.m.fl.
Så kom der penge i kassen, og så kunne vi få skovlen under ham den der asociale personage på Gavnø Slot.

PS. Min egen lille "private" naboskov skulle dog være undtaget

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-04-09 09:56

Jeg er allergisk overfor politikere

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 28-04-09 09:58

Citat
Jeg er allergisk overfor politikere

Så beskatter vi sgu' osse dem

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 28-04-09 10:05

Og der skal stor beskatning på politikerne.
Af de alle de gener jeg har af mine allergier er generne fra min politiker allergi størst.

Jeg tænkte engang på at blive politisk aktiv, evt. komme i byrådet, men fik straks lilla og grønne kløende vabler over det heler. Kunne ikke trække vejret, og gik næste i coma. Føj for den da.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-04-09 10:13

Græs kan ikke undværes, men det kan birketræer.
(Og måske politikere, men hvad fik vi så i stedet?)

Helt unikt, det eneste der kan tåle at få hovedet klippet af utallige gange...

Og ekstrabladet er vist ikke den rette indgangs nøgle for et så seriøst forslag??

Host og nys fra Svend

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 28-04-09 13:14

Er det sådan, at det virker, når man beskatter noget man vil til livs?
Hvis man skal lægge skat på det man ikke kan lide eller er overfølsom overfor, er der sandelig mange ting der kan beskattes:
Dumme vitser (ups, så bliver dette indlæg måske beskattet)
Støj
Narko
Racisme
Religion
Ateisme
Fattigdom
Sult
Alfabetisme (skal det også gælde babyer og ordblinde)
Togkontrollører og parkeringsvagter (medmindre man har billet)

Hvem ejer forresten birketræerne?
Er der ikke flest i statsskovene?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-04-09 13:38

Godt indlæg Kresten,
men man kan jo kun beskatte noget man bevidst anskaffer sig, for at reducere det.

Altså ikke fattigdom og sult, mm.

Her i kvarteret har hvert parcelhus mindst et birketræ, og det er pollen fra dem der generer mig,
ikke de i statsskovene længere væk, men staten bør da gå forrest med at afskaffe allergi birk...

Er der slet ingen fra Fælles Alliance, der vil viderebringe forslaget?

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 28-04-09 15:28

Helt ærligt svend, jeg tror din kæde er hoppet af eller har du fået en snaps for meget.
Det er jo ikke den slags indlæg du kommer flest med, men måske dit barnebarn har fået fingrene i din pc.
Nu er jeg heldigvis ikke selv plaget af div. allergener så det jeg selv er mest allergisk overfor er sprittiggitis men det er også slemt nok.
Men jeg kan nu godtnok godt li din humor hvem andre end Fælles Alliance,ku finde på at reflektere på dit indlæg i så tilfælde.
Frem med pudsenæsekluden svend birketræer er da kønne,altså hvis man kan se dem gennem tårene.
Højris

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-04-09 16:02

Det var nu den blåøjede fra Liberal Alliance jeg tænkte på...

Og det var det I skulle have svaret:
http://www.liberalalliance.dk/kontakt-sekretariat.html

Ja Birketræer er kønne, I Sverige og Finland,
ikke i Danmark. Ud med dem...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-04-09 16:39

Citat
Ja Birketræer er kønne, I Sverige og Finland, ikke i Danmark. Ud med dem...

Nu blev jeg godtnok skuffet.Det havde jeg ikke troet om en ældre nobel sønderjyde.Tilmed en sand patriot,der gjorde tjeneste,i sine unge år ved JIR. Fy!
Min kære hængebirk,mit livs lykke.Plantet i 1976.Nu ca. 30 fod høj. Havens majestæt.....
Et liv uden hængebirk!!!!!! ALDRIG.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 28-04-09 16:54

Mosebaek.

"Et liv uden hængebirk!!!!!! ALDRIG."
såvidt jeg forstår er der ikke noget forslag om at du skal leve uden dit træ
det bliver nok ikke over 100- KR i skat pr træ, det kan du vel klare
ellers må vi samle ind

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-04-09 17:01

Ja, I skulle bare vide hvordan jeg, og flere hundrede tusinde andre danskere, har det lige nu.

Forurening, med kemikalier, kulilter og også med pollen bør bekattes...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-04-09 20:04

Citat
såvidt jeg forstår er der ikke noget forslag om at du skal leve uden dit træ

Jow ferik,denne her går lige i hjertekulen:
Citat
Ud med dem...

Nåmen,for at bringe det ned på et seriøs plan (fra min side),har jeg da med medfølelse,med folk der døjer med allergi.Noget jeg aldrig selv har prøvet.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 29-04-09 03:02

Du kan godt opgive det, svend.
Pollen får du i alle tilfælde - om du så gik i gang med at fælde samtlige birketræer i DK. Beklager!
Pollen spredes tæt ved jorden, men det er så letflyvende at de kan spredes via atmosfærens jetstrømme i 6-15 kilometers højde. Jetstrømmene på den nordlige halvkugle går fra 30. - 70. breddegrad og de er 100 km brede og - som sagt bl.a. fyldt med pollen.

Så du må i gang med at gennemføre en global beskatning - var det 15% af papirværdien?

Farvel, svenske skove!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-04-09 07:08

Nej Kresten,
de svenske pollen er faldet ned i Kattegat og på Øerne længe før de når Als...

Den største pollen koncentration kommer fra nærområdet.
Bare jeg går 500 meter ned til Østersøen har jeg det meget bedre...

Accepteret svar
Fra : krestenklit

Modtaget 50 point
Dato : 29-04-09 15:20

Ja, når jeg ser på min p.t. gule bil, kan jeg godt forstå at det kan være lidt træls at være allergiker.
Jeg kan godt forstå at du gerne vil begrænse birkens udbredelse "nær dig".

Men en skat på pollen...
Tror du ikke at sådan et forslag bare drukner i sammenligninger med Margaret Thatchers forhandte poll tax? Hun mistede taburetten på det. Tror du Liberal Alliance bliver populær på det? eller bliver de ikke slået i hartkorn med klovne som Haugård med cykelstierne og medvinden.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-04-09 16:07

Tak for svaret krestenklit.

Jo desværre

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 03-05-09 12:31

Velbekomme!
Måtte Big Chief mildne og filtrere luften i dine bronkier!