/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Køkkenvandhane
Fra : marhel
Vist : 2281 gange
100 point
Dato : 26-04-09 12:39

Hej.

Jeg sidder og leder - uden held - efter en køkkenvandhane på nettet.

Der er mange at finde, bare ikke lige den jeg skal bruge. De fleste jeg finder er nemlig lavet til kun et hul i bordpladen, og i vores er der to. Koldt vand op af et hul og varmt af et andet. Ga' det mening?
Kan i hjælpe med at finde en?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-04-09 14:20
Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 100 point
Dato : 26-04-09 14:21

Hej marhel.

Jo, de findes stadigvæk - selvom det ikke er meget brugt mere.
Er det for at spare bordpladen du absolut vil have et tohulsbatteri igen ?
Du kan jo også lukke hullerne pænt af, og så bore et nyt i midten - det vil under alle omstændigheder være langt den billigste løsning.
Faktisk kan du sagtens købe en ny bordplade for det du kan spare ved at købe et ethulsbatteri.

Men her er først et link til nogle billige propper du kan bruge til at lukke de gamle huller:

http://www.lavprisvvs.dk/shop/hanehul-prop-paa-222443p.html

og så er her ellers en række af links til tohulsbatterier, hvis du absolut vil have sådan et:

http://www.billigvvs.dk/Koekken-Koekkenarmaturer-Hansgrohe--Hans-Grohe-Axor-Montreux-2-huls-armatur-m-svingtud-krom-208038.html

http://www.billigvvs.dk/Koekken-Koekkenarmaturer-Toni--Toni-Chr-borg-Koekkenbatteri-m-Svingtud-Krom-181894.html

http://www.billigvvs.dk/Koekken-Koekkenarmaturer-Toni--Toni-Chr-borg-Koekkenbatteri-m-Svingtud-Krom-181898.html

http://www.billigvvs.dk/Koekken-Koekkenarmaturer-Toni--Toni-Krydsgreb-Koekkenbatteri-m-Svingtud-Krom-181988.html

http://www.billigvvs.dk/Koekken-Koekkenarmaturer-Toni--Toni-Krydsgreb-Koekkenbatteri-m-Svingtud-Krom-181992.html

http://www.billigvvs.dk/Koekken-Koekkenarmaturer-Toni--Toni-SP-Koekkenbatteri-m-Svingtud-Krom-182004.html

god fornøjelse med det
hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 26-04-09 14:30

Du kan faktisk også få en forkromet dækplade, der dækker begge de gl. huller, og som bliver leveret med eet nyt hul i midten, til et nyt standard bl. batteri.

Gasmanden2

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-04-09 14:35

>bennymanden.
Var jeg også ved at skrive.

Jeg sidder og mindes to ½" galv. rør som stak op (da jeg var barn) og blot monteret to forkromede....uden luftblander.

Man skal heller ikke glemme at eet-grebs samt termostatbatterier sparer både energi og vand.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 26-04-09 14:44

Citat
Man skal heller ikke glemme at eet-grebs samt termostatbatterier sparer både energi og vand.

fuldstændig korrekt Luffe - det er jo også helt rigtigt hvad Gasmanden2 skriver, jeg tænkte selv på, at det jo f.eks. kunne være en ældre terrassoplade som måske gerne vil bevares, men som nævnt, så er der flere muligheder for alligevel at anvende et ethulsbatteri.

Bennymanden

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-04-09 15:08

Kører man hele billig-vvs igennem støder man også ind i batterier hvor reguleringsgrebet sidder i det ene hul og tuden i det andet, disse kræver dog nok nogen ombygning under bordet, hvad de fleste andre løsninger også gør, det er jo ikke sikkert at centerafstanden passer på de to-huls jeg linkede til.

Godkendelse af svar
Fra : marhel

Dato : 27-04-09 10:28

Tak for en god og omfattende besparelse. Tror jeg køber en ny bordplade - var slet ikke klar over hvor dyre tohulsbatterier er.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 27-04-09 22:20

Selvtak Håber du finder en fornuftig løsning.
Jeg har kikket lidt rundt: man kan købe en ny bordplade, endda af "rigtigt" træ for omkring eller under 1000 - kr - og et ethulsbatteri for 350 - til 1000 - kr - så på denne baggrund kan der mageligt blive råd til en ny stålvask også ............. du ender endda med et overskud som rigeligt kan sponsorere en god middag med rødvin til dig og dine ........ så kan i jo også få afprøvet det nye køkken ....
Held og lykke med projektet
hilsen
Bennymanden