/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Endnu et strømvig spørgsmål.
Fra : Henrikstromvig
Vist : 576 gange
100 point
Dato : 26-04-09 10:12

Christian Johannes Strømvig født 26-2-1877 Vor frue sogn odense.
Hans kone var Andrea Jensine Strømvig.

Hvad var hendes ungpige-navn, og hvor er hun født??

Hvornår fik christian johannes, strømvig navnet?

Mvh

Kommentar
Fra : Henrikstromvig

Dato : 26-04-09 10:13

Hun er forresten født D 30-7-1885

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-04-09 15:24

Jeg finder ingen Andrea Jensine født i 1885 i Svendborg Amt

Det tætteste jeg kommer er hende her Andrea Kathenka Andersen;
"
Svendborg, Vindinge, Flødstrup, Flødstrup s. Risingegaard, Lejehuset, 4, FT-1890
Anders Andersen 42 Gift Husfader Dagleier i agerbruget Kjerte sogn Odense amt
Signe Kristensen 41 Gift Husmoder Viby s. Odense amt
Birthe Kristine Andersen 13 Ugift Barn Kjerte sogn Odense amt
Annette Marie Andersen 11 Ugift Barn Kjerte sogn Odense amt
Karen Marie Andersen 8 Ugift Barn Flødstrup s. Svendborg amt
Andrea Kathenka Andersen 6 Ugift Barn Flødstrup s. Svendborg amt
Anders Johannes Andersen 2 Ugift Barn Flødstrup s. Svendborg amt
Peder Thorval Andersen Under 1 Aar,f.20.juli Ugift Barn Flødstrup s. Svendborg amt
"
Bemærk moderen hedder Signe og de er også fra Flødstrup...
Kan det være hende?

Kommentar
Fra : Henrikstromvig

Dato : 26-04-09 15:34

Nej det tror jeg ikke. Er ret sikker på hun hedder Jensine.

Min mor er overbevist om at hendes ungpigenavn er Mørkenborg, og det ville jeg gerne be eller afkrafte

Mvh

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-04-09 15:41

>Andrea Jensine Strømvig 30/7 1885 Gift Husmoder - Vissenbjerg

Altså født i Vissenbjerg, det er da værd at bemærke..

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-04-09 15:57

Så ikke Andrea men Johanne?

"
Johanne Jensine Christine Jensen or Mørkenborg
Birth:
Christening: 22 JUN 1886 Lunde, Svendborg, Denmark
Father: Jens Peder Jensen Family
Mother: Maren Laurine Christensen
"
Fra Lunde ikke Visenbjerg, det kan vist ikke være rigtigt??

Kommentar
Fra : Henrikstromvig

Dato : 26-04-09 16:01

Altså født i Vissenbjerg, det er da værd at bemærke.. Forstår jeg ikke?

>Andrea Jensine Strømvig 30/7 1885 Gift Husmoder - Vissenbjerg Det er helt sikkert hende her.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-04-09 16:08

Så tager vi det hele med:
"
Odense, Odense, Sønder Boulevard (ulige nr.), Sønder Boulevard 19, Stabs.off. bygn. 1.sal th., -, 4, FT-1921, D0390
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christian Johannes Strømvig 26/2 1877 Gift Husfader Oversergent Ejby Pr. Odense
Andrea Jensine Strømvig 30/7 1885 Gift Husmoder - Vissenbjerg
Henry Evard Juul Strømvig 20/3 1908 Ugift Barn Skoledreng Odense
Ragnhild Strømvig 22/3 1916 Ugift Barn - Odense
"

Det sidste er altså fødested, og når du efterlyser Andrea Jensine s ungpigenavn er det da værd at bemærke at hun er født i Vissenbjerg.

Kommentar
Fra : Henrikstromvig

Dato : 26-04-09 16:22

Ja men hvorfor er det vær at vide? Jeg er helt tabt

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-04-09 16:41

>Hvad var hendes ungpige-navn, og hvor er hun født??

Hun er født i Vissenbjerg, og er jo nøglen til hendes ungpigenavn:
Ved dåben i Vissenbjerg får hun jo både fornavne Andrea Jensine og også det ukendte efternavn..

Kommentar
Fra : Henrikstromvig

Dato : 26-04-09 16:48

Ja men det er også rigtigt, troede bare det var noget mere kompliceret du mente.
Men ja, det er ret væsentlig hvor hun er født.

Mvh

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 26-04-09 18:45

Jeg har nu været inde på AO i Vissenbjerg og rigtigt:

Andrea Jensigne Nielsen er født 30 Juli 1885,
døbt 20 Sept. med far: Peder Nielsen og mor: Ane Marie Jensdatter,

moderen var gammel, 46 år ved fødslen, vist fra Skalbjerg?

Andrea hed altså (også) Nielsen...

Kommentar
Fra : Henrikstromvig

Dato : 26-04-09 18:49

Fantastisk... Det vil vel så sige at det Mørkenborg hermed er afkræftet.

Mvh og tak

Godkendelse af svar
Fra : Henrikstromvig

Dato : 26-04-09 18:54

Tak for svaret svendgiversen.