/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
er iso filen bundet til en com
Fra : nielsjs
Vist : 677 gange
200 point
Dato : 26-04-09 07:22

Instalationscd?
er den iso fil man downloader bundet til den computter man har downloadet med.
Dvs. jeg kan ikke få instalations-cden til at virke på andre pc-ere end den jeg har lavet den på.
Kan det være fordi de er af en lidt ældre dato?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 26-04-09 08:00

99% nej, men nu skriver du jo ikke hvilken "serie" du har hentet Knoppix / Ubuntu / Redhat /......
Ubuntu er eks. kendt for at ha fjernet mange driver til "GAMMELT" hardware hvor Ubuntu nogle gange ikke bare kan installeres på alt hardware.
Så kom med nogle flere detaljer, så som hvilken version & "serie" har du hentet, og har du nogle data på de maskiner du prøver at installere på eks. er det PATA (Gammel IDE) eller SATA ( NY IDE) hardisk og CDROM/DVD drev også ??

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 26-04-09 08:47

det er ubuntu 9.04 på en 1586 cpu hvor installationen forlanger i386.
kan man finde en lidt ældre ubuntu?
det er med cd-rom drev og ide kabler(de brede)

Den jeg allerhelst ville have den installeret på er med et Asus A8v-vm bundkort

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-04-09 11:31

Har du hentet herfra, uden at flytte markeringer ? http://www.ubuntu.com/getubuntu/download
Hvis ja så forstår jeg ikke hvad du mener, installationen forlanger ikke noget

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 200 point
Dato : 26-04-09 11:41

Har du valgt den rigtige version til den rigtige pc,32bit versionen kan kører på en 32Bit Cpu og en 64 bit,men 64bit version kan kun kører på en 64bit Cpu

computer med 32Bit= i386
Computer med 64Bit=64 bit
Cpu system/bus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-04-09 11:44

bit
jeg er et rode hoved

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-04-09 11:45

rodehoved

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-04-09 12:05

Det har jeg spurgt om Manse9933, om Ubuntu er hentet uden at flytte markeringer på downloadsiden først, og det er den sikkert
Citat
32bit version: This works with most computers
den version hedder: ubuntu-9.04-desktop-i386 den virker på din computer i386 er bare et navn

Godkendelse af svar
Fra : nielsjs

Dato : 26-04-09 12:10

jeg er kommet at flytte markeringen til en 64-bit instalation til i andre kunne jeg også give point.. hvis i svarer på de næste Spørgsmål!!
Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 26-04-09 12:17

har fået det hele installeret
og det allerbedste er at den har open office 3.0 !!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-04-09 12:26

Citat
det allerbedste er at den har open office 3.0
ja og mange andre gode programmer, de skal bare aktiveres fra Synaptic først

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-04-09 12:36

Citat
i386 er bare et navn

http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_80386