/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Flyt skærmen
Fra : lektortl
Vist : 849 gange
200 point
Dato : 23-04-09 16:30

Skrivebordet på min skærm står skævt, kan det ikke rettes?
System = WinXP.
Jeg kan godt rette det på en menu på selve skærmen, men da jeg bruger skærmen til flere computere, vil jeg helst rette det styresystemet.
Jeg har prøvet at højreklikke på skrivebordet, men jeg synes ikke, jeg kan finde en mulighed dér.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-04-09 17:11

Du skal rette det på selve skærmen, der er en knap til de på skærmen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-09 18:05

Du har, som granner siger, kun mulighed for at rette på skærmmenuen (selve skærmen)

Systemet kan ikke gøre det - hvad skulle det også hjælpe når den bagefter bliver koblet på et ANDET system

Kommentar
Fra : edison

Dato : 24-04-09 05:37

hvilken skærm har du. model og type. for nogle gange kan man downloade profiler/driver til skærmen.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 24-04-09 06:14

Hvis din skærm er tilsluttet via DVI kan skærmen somregl selv rette billedet til så det passer. Er den derimod tilsluttet på den gamnmeldags måde (VGA) så er der ingen vej uden om at rette det på skærmen... desværre.

Og dog... Prøv at se i den software der hører til dit grafikkort. Der kan man somregl finindstille en masse ting, men det afhænger meget af hvilket grafikkort du har.

Højreklik på skrivebordet og vælg NVIDIA kontrolpanel i menuen (igen - afhængigt af hvilket grafikkort du har)

Kommentar
Fra : lektortl

Dato : 24-04-09 08:25

- edison:
Det er en "Hanns.G - HG221A" .
- lassethorsted:
Bundkortet (ASUS M2N68) har et integreret grafikkort som jeg bruger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-09 08:52

Nu kan det jo i realiteten være underordnet HVAD din maskine indeholder - du ville jo flytte skærmen til ANDEN maskine...

Skærmen har INGEN muligheder for at fastholde de justeringer du laver på komputeren når den flyttes...

Det KAN du kun lave på skærmens menu

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-04-09 13:55

Det er meget bedre hvis du fortæller hvad din skærm hedder, for det er den der er problemet. Og det er bedøvende ligemeget hvilken PC der er tilsluttet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-09 14:42

Det er OGSÅ underordnet hvad skærmen hedder

ÆNDRINGER der laves på komputeren er VÆK på skærmen NÅR den FLYTTES

Kommentar
Fra : edison

Dato : 24-04-09 17:34

prøv at kikke her, her driver mm.
http://euenservice.hannsg.net/

men du skal jo instalere på alle de maskiner du bruger skærmen på...
der sker ikke noget ved at prøve sig frem...

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-04-09 22:30

Lektortl.

Hvad med at give svarerne, som bruger deres tid på at hjælpe dig, en ordentlig tilbagemelding ?

Kommentar
Fra : lektortl

Dato : 01-05-09 14:23

heller22 & andre:
Det kan selvfølgelig være godt med en tilbagemelding. Problemet er, at der måske ikke er noget svar på spørgsmålet.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 01-05-09 14:34

Jo....

Bare IKKE det du åbenbart forventer.....

Det hjælper ikke at tanke naboens bil hvis du skal køre i din egen...

Det du RETTER på komputeren kan ALDRIG gemmes på skærmen - det kan kun det du retter på skærmen....

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 01-05-09 23:36

Da det bare er rigtigt, hvad refi svarer dig, bør du ha den godhed, at belønne ham med dine point og derefter lukke spørgsmålet, tak!

Og god weekend

Godkendelse af svar
Fra : lektortl

Dato : 04-05-09 15:14

Det var desværre ikke det svar jeg gerne ville have, men du har jo nok ret.
Så - tak for hjælpen

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-05-09 16:30

Hvad siger du så refi?