/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Skruer til terrasse ?
Fra : larsbjoern
Vist : 2276 gange
100 point
Dato : 22-04-09 14:13

Det anbefales normalt at bruge rustfrie skruer til fastgørelse af terrassebrædder. Jeg har ladet mig fortælle, at der findes en anden slags som heller ikke ruster. Det er ikke galvaniserede !

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 22-04-09 14:17

Skruer som bærer navnet "climat" er behandlet så de ikke ruster.

Det er den type skrue du skal anvende, de er messingfarvet/gullige.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-04-09 14:17

Det kan være syrefaste skruer. Tror jeg.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 22-04-09 14:23

Det kunne jo også være messingskruer du tænker på, - og de er oven i købet flotte.
http://www.carl-ras.dk/e-shop/soemskruerogbolte/skruer/messingskruer/

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-04-09 14:30

Ville som Thulin gå efter climate-x skruer, billigere end rustfrit står eller messing, og mere holdbare end varmgalvaniserede skruer, se sidst afsnit her http://www.nkt-f.dk/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=%2fFiles%2fFiler%2fnyheder%2fITW_Vurdering_af_korrosionsbeskyttelse.pdf

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 110 point
Dato : 22-04-09 14:38

du skal ikke bruge climateskruer. de ruster med tiden og er ikke syrefaste. der findes specielle skruer til terrassebrædder i rustfri stål. de er ikke billige, men det er det rigtige valg.

tømreren

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-04-09 18:44

Rustfri er det eneste rigtige, messing knækker for let, climate er ikke syrefaste.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 23-04-09 19:13

At climate skruer skulle være mere holdbare end varmtgalvaniseret skruer, er en meget interessant udtalelse...

Climate skruer er gulcromatiseret, hvilket vil sige at de har fået et tyndt lag zink, og derefter indfarvet gule, -kan også gøres i grøn og oliven blålig og sort

Rustfaste skruer med omhyggelig forboring, undersænkning er også mit bud

Godkendelse af svar
Fra : larsbjoern

Dato : 23-04-09 21:26

Tak for svaret trimare46.