/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Fodbold ansat halv/heltid ?
Fra : sirenita
Vist : 580 gange
100 point
Dato : 22-04-09 08:21

Hej.
Hvem kan fortaelle hvordan det fungerer i dansk fodbold?

1. division er vel helprofesionel, men hvordan er det i raekker laengere nede?

Fra hvilket niveau modtager spillerne penge, hvad enten det er direkte loen eller en bonus?

Hvordan bliver spillerne "indfanget" til de diverse hold?

Kan man komme til spilleproeve i de diverse klubber? Jeg taenker ikke her paa for hoejt niveau?

Mange tak
Lone

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-09 08:35

Citat
Kan man komme til spilleproeve

Bare meld dig ind i klubben

Er du "dygtig" nok skal de nok få øje på dig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-09 08:36

Penge er noget du modtager når "klubben" mener de kan tjene på netop DIG....

Accepteret svar
Fra : Palmen

Modtaget 100 point
Dato : 22-04-09 14:24

Fra hvilket niveau modtager spillerne penge, hvad enten det er direkte loen eller en bonus?

Det afhænger af hvilken klub du er i. Mange af dem der spiller i 2 div men hvor førsteholdet spiller i superligaen kan sagtens have en hæderlig løn selvom de primært spiller i 2 div. I de små 2. div's klubber skal du nok ikke regne med at kunne leve af det medmindre du er en af de bedste på holdet. Og så er der dem midt-imellem, hvor nogle af dem er halv-tidsproffesionelle.

Hvordan bliver spillerne "indfanget" til de diverse hold?

Der er et bredt netværk på tværs i klubberne så gør du dig positivt bemærket rygtes det. Klubberne har folk ude og se kampe.

Kan man komme til spilleproeve i de diverse klubber? Jeg taenker ikke her paa for hoejt niveau?

Ja det kan du da i hvert fald. Er du "et navn" indenfor fodbolden er det agenten der sørger for det. Men ellers melder du dig ind, og mener du selv at du er rigtig god, så vil du hurtig blive spottet og bliver placeret på det niveua hvor du hører hjemme.

Går ud fra at det er herrefodbold vi taler om - selvom du er en pige/kvinde.

Kommentar
Fra : sirenita

Dato : 22-04-09 15:51

Hej alle.
Ja det drejer sig om herrefodbold.

Og det er for en bekendt her i Spanien, jeg skriver for.

Han er fra Ghana, og der er flere klubber der har vaeret efter ham, men 2 og 3. divisionsklubber her i Spanien....

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 22-04-09 15:57

Hvis en 2. div's klub i spanien har været efter ham så er han jo en rimelig god spiller trods alt. Hvor gammel er han ? Har du/ overvejet en agent ?

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 22-04-09 15:59

Hvorfor har han ikke sagt ja til de 2. div.s klubber i Spanien ?

Kommentar
Fra : sirenita

Dato : 23-04-09 11:22

Hej igen.
Jeg skrev forkert, han er ikke fra Ghana, men fra fransk Guinea.Det er 2 og 3 divisions klubber, her i Katalonien/Spanien, ikke paa landsplan. Katalonien har ca. 5,5 milioner indbyggere.
Han er 21 aar. og hans store droem, ligesom nok mange andre , er et nordisk land.
mvh.
Lone

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-09 11:38

En flygtning af bagdøren

Kommentar
Fra : sirenita

Dato : 23-04-09 11:58

Nej.
Det er nu ikke helt rigtigt, han har papirene i orden, og egentlig, hvad skriver du for, hvis du ikke kender baglandet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-09 12:10

Fordi vi lever i et frit land....

Jeg kan jo ikke "gætte" baggrunden for dit spørgsmål - men langsomt kommer ting frem der råber "vagt i gevær"....

Hvis DU som dansker, sidder i Spanien og forsøger at få en afrikaner til DK - så er der grund til at være på vagt....

Noget kunne jo tyde på det er en kæreste der gerne skulle med til DK på en opholdstilladelse grundet fodbold....

Men du er da velkommen til at belære mig om det modsatte hvis du har en anden årsag....

Hvis papirerne er i orden er det jo bare at komme afsted på et turistvisum og besøge de forskellige klubber....

Han må alligevel IKKE modtage betaling uden arbejdstilladelse....

Kommentar
Fra : sirenita

Dato : 23-04-09 12:30

Det er bare i orden, hvis det er din tankegang.
Men alligevel;
En kaereste der skal med paa turistvisum bla.bla.bla.
Det eneste jeg kan goere er at grine.
Han kunne vaere min soen og lidt til og har intet med mig som saadan at goere.
Jeg spurgte om nogle ting, og nu er du helt henne i paa den anden side af jordkloden.
Men alligevel ha' en god dag.
mvh.
Lone

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 23-04-09 13:59

Held og lykke med det - er du fræk tager du kontakt til superliga-klubberne i DK og spørger om han må komme forbi og træne med 2. holdet - er du heldig kan det måske give pote.

Godkendelse af svar
Fra : sirenita

Dato : 23-04-09 21:30

Tak for svaret Palmen.

God weekend