/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
GTA IV hakker
Fra : Squarna
Vist : 1157 gange
350 point
Dato : 22-04-09 01:05

Hej

Jeg har lige skiftet fra XP til Vista x64 og alt kører flydende, bortset fra GTA IV.

Jeg har selvfølgelig installeret den rigtige driver til Vista 64 bit, men alligevel hakker spillet meget. Da jeg brugte XP kørte det helt flydende på højeste grafik.

Mit grafikkort: nVidia GeForce GTX 260
Nogen der kan hjælpe?

S

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 22-04-09 03:58

Har du Vista - Service Pack 1 installert

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 22-04-09 07:09

ja det har jeg

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 22-04-09 09:08

Prøv denne hjemmeside,det kan være at denne test kan fortælle hvad du mangler

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 22-04-09 09:19

Men på den anden side vista bruger også mere ram end xp,Jeg har fundet et sted hvor der står at man skal havde 2gb for at køre spillet,men der står også"As usual, Vista users should aim a bit higher if building a system to run GTA IV"så det kunne måske være derfor hvis du kun har 2gb ram

Kommentar
Fra : eminem91

Dato : 22-04-09 11:00

du skal bare installer xp igen

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 22-04-09 14:12

http://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Theft_Auto_IV#Windows_version

Det kræver sit monstrum for at køre helt perfekt!

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 22-04-09 22:38

Jeg har 8 gb ram så det burde ikke være et problem. Og med Intel QuadCore 2,66 og GF GTX260 burde det altså ikke hakke.

eminem> ja, det overvejer jeg også, selvom jeg lige har købt Vista og er ret glad for det.

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 22-04-09 22:42

Can You RUN It siger min PC sagtens kan køre det. Er langt over Recommended

Argh jeg fatter det ikke

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 23-04-09 08:29

Prøv at opdater dit grafikkort-driver til Vista x64,der er lige kommet en der er ret ny(    April 02, 2009),det kunne jo være at det hjalp

http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_182.50_whql.html

PS:
Overnævnte link skulle være til dit grafikkort,hvis dine oplysninger om dit grafikkort er rigtige

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 23-04-09 11:04

Det hjalp ikke

Tror jeg havde den driver i forvejen.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 23-04-09 11:18

Måske ville denne patch hjælpe på dit problem,her er lidt om hvad den gør

Microsoft Windows Vista Ultimate 64 Bit SP1

GRAPHICS:

* Interior Lights for ATI 1900 series cards:
o All light sources appear for users with 1900 series ATI cards. (ie. Pool Mini Game)
o ALT-TAB fixed
* Graphics Settings:
o Added menu option " OFF " for Reflection quality
o Added menu option " OFF " for Shadow quality

PERFORMANCE:

* Physics optimizations to improve situations with heavy physics calculations (ie. 32 player races)
* Graphical Performance Optimizations

MULTIPLAYER:

* NAT Type detection
o Detect if user has a " strict " NAT and displays message for user
* Voice chat is received even if your microphone is turned off

CONTROLS:

* Keyboard / Mouse
o Remapping restrictions removed
o Allow Enter, Backspace, and Arrow keys to be remapped by user
o Allow multiple mouse buttons to be mapped
* Enable/Disable DirectInput in Menu
o Users can now activate/deactivate Direct Input devices from "Controls" menu.
o If commandline "-usedirectinput" is active, it will override pause menu setting.
* Use 2 direct input devices simultaneously (ie. Wheel and Gamepad)
o Users can now use 2 different controllers at once, including 1 XInput and 1 Direct Input device.
* Added more Direct Input / XInput device support
o Saitek P380/P480/P580/P990
o Saitek PS1000/PS2700/P3200/P3600
o Gravis Eliminator Shock gamepad

SECURITY:

* Detect modified files and prevent users from entering multiplayer if found
o Game will prompt with a message after blocking user with modified data files from entering multiplayer
o Should prevent multiplayer access from cell phone and GFWL join in progress

VIDEO EDITOR:

* Scroll Bar improved response
o Tweaked to respond better to keyboard inputs
* Sped up load times for users with many clips

TITLE UPDATE 2 FIXES:

* Return of Hot Dog Stands and other props
o Missing hot dog vendors, fences, gates, pylons should be present throughout the world.
* Scrolling signboards
o Activate missing scrolling signboard text (ie. highway signs, Star Junction, Clock Tower Sign)
* ALT-TAB pauses game during cutscenes
o Cutscenes should now pause and resume correctly after an ALT-TAB task switch. Audio remains in sync.

GENERAL ADDITIONS / FIXES:

* Mismatched MODO/Perseus Clothing
o Fixed a bug when Niko mixes clothing from Perseus and Modo
* 360 Controller Texture
o Controller image should be visible in Controller Configuration screen

http://dlh.net/cgi-bin/dlp.cgi?lang=eng&sys=pc&file=gtaiv_patch_1030.zip&ref=ps

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 23-04-09 11:23
Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 23-04-09 12:41

GTA IV kører heller ikke perfekt også på min c2q 2.66 med 4gb ram og 2 stk gf8800gt, jeg bruger også vista64, og har overvejet at "nedgradere" til XP, men jeg har dog vagt at gå på kompromis og nedjustered settings i spillet.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 23-04-09 13:51

Xp understøtter ikke mere end 2gb ram...alt derudover er spild af plads! skift til vista for at få alt ud af dine ram

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 23-04-09 20:02

Jeg mener nu nok at XP understøtter op til 3.5 gb ram, ligesom vista gør det så længe det er 32bit. 64bit windows understøtter op til 128gb ram.

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 24-04-09 14:28

den hakker ligeså meget selvom grafikken sættes helt i bund :(

tak jangchr, vil prøve det med patchen..

Citat
Microsoft Windows Vista Ultimate 64 Bit SP1

hvorfor skrev du det?

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 25-04-09 07:36

Citat
Microsoft Windows Vista Ultimate 64 Bit SP1

hvorfor skrev du det?

Du skal havde SP1(Service Pack 1) installert på din computer for at kunne installer patchen,men det skrev du i starten af spørgsmålet at du havde

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 25-04-09 17:00

Det gav ingen ændringer... :(

Tror jeg installerer XP igen. Medmindre du har andre forslag?

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 26-04-09 00:08

Har desværre ikke flere forslag,men måske kunne du installer xp samtidlig med at du har vista og så starte xp op når du vil spille gta,men ved ikke om det kan lade sig gøre med vista,jeg ved at man kunne gøre det med win 98 og så selv bestemme i opstarten hvad der skulle starte op af win98 eller xp

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 26-04-09 13:29

ja okay.. det vil jeg så prøve.

tak for hjælpen

Annuller spørgsmålet
Fra : Squarna

Dato : 26-04-09 13:29

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål