/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
God til at lytte melodi af??
Fra : OnkelJoachim
Vist : 740 gange
200 point
Dato : 21-04-09 21:54

Hej alle.
Håber der er en derude som kan hjælpe mig med et lidt sært problem.
Det drejer sig om et lille melodi stykke jeg godt kunne tænke mig lyttet af, som skal bruges til noget ganske specielt, men hvordan ser denne melodi helt præcis ud, i toner selvfølgelig.

Her kommer det lidt specielle, melodien er nemlig fra vinderne af "Talent 2008" nick og jeppe "robot drengene" og deres fantastiske show "det med den gode og den onde :)"
Klippet kan ses her, og det melodi stykke der skal bruges vare fra 0:50 til 1:05
http://www.youtube.com/watch?v=9wcg6VWW7LE
Det er altså både den dybe og den lyse melodi der søges, og helst så præcist som muligt.
Håber der er nogle som har mod på det, og skulle man være i tvivl om noget så spørg endelig

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 21-04-09 23:24

I mine ører lyder det lidt som:

Kommentar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 21-04-09 23:53

Hmmm heh, for det første lyder de alt andet end ens, og for det andet gik spørgsmålet ikke på hvilke sang det "måske" kunne lyde som, men hvordan den ville se ud på et nodeark (for at skære det helt ud i pap)...

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 21-04-09 23:58

I mine ører lyder de ens, tempoet er højere, men melodien er den samme.

Jeg tror der er en chance for at finde noderne til "rasputin", hvis du søger lidt på nettet. Der er næppe nogen chance for at finde noderne, hvis ikke du ved hvad den hedder.

Kommentar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 23-04-09 00:01

Kan godt se liiiiidt hvad du mener hvis man har en smule fantasi, men synes nu ikke den er helt god.

Der må da være nogle derude som kan hjælpe lidt bedre ???

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 23-04-09 00:15

Det er omkvædet fra Raspotin jeg tænker på, det starter 1:38 inde i Boney-M's melodi. Jeg synes det lyder som "klokkerne" i dit link, 0:50 inde.

Men ellers ved jeg det ikke.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 25-04-09 04:48

Det er ikke noget problem at klippe de 15 sekunder ud,.. fra 0:50 til 1:05

Citat
men hvordan ser denne melodi helt præcis ud, i toner selvfølgelig

hvis du med 'toner',.. mener noder,.. ?

så er problemet, at det både indeholder lyden fra en synthesizer, lyden af ’kor’
derefter 2 orgel / keyboard lyde, + trommer,

hvis du vil se alle lydene som noder,.
kan det gøres ved at alle lydene indspilles i et sequencer program som f.eks. Cubase,
hvis lydene bliver indspillet / optaget på 5 midi spor, via et midi keyboard,
kan det udskrives som noder (for hvert spor / lyd)

dvs. du skal ha’ 5 nodeudskrifter,.. ét for hver lyd,

du kan muligvis bruge programmet fl studio, som kan downloades gratis, (demo)
http://download.cnet.com/FL-Studio/3000-2170_4-10030774.html

Accepteret svar
Fra : boibbo

Modtaget 200 point
Dato : 25-04-09 22:42

Jeg har aflyttet din sang.

Men eftersom det ikke lige er så nemt at forklare, har jeg valgt at indspille det i guitar pro 5. Du kan hente en gratis demoversion her: http://www.brothersoft.com/guitar-pro-75291.html
, og det skulle jeg mene kunne gøre det. Når du så har gjort de,t skal du skrive din mail i en privatbesked til mig. Så sender jeg dig den fil, som jeg har lavet. Programmet viser både noderne, tabs'ne men også et klaver, som viser hvilken tangent du skal trykke på. Så det bliver vidst ikke bedre. Du skal bare være bevidst om, at det er midilyd. Den dybe del bliver spillet i en dyb D, som programmet ikke spille. Derfor har jeg rykket den op til det næste D. Det eneste du skal ændre, når du spiller den er at rykke den ned og spille det samme. Jeg går ud fra, at du er musiker og er med på, hvad jeg mener. Jeg er ikke hjemme i morgen fra kl 14, men jeg kommer hjem igen på onsdag.

Kommentar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 27-04-09 11:15

@EA_HS - Jeg skal faktisk bruge melodien i et FL projekt. Og tænkte i denne forbindelse at det var
nemmere at spørge til melodien (i noder) for at jeg på denne måde selv at taste det ind,
Jeg er faktisk ikke klar over hvordan man deler "lydene" op i FL, men det kan du sikkert heller ikke hjælpe mig med, da jeg kan forstå du er cubase bruger?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-04-09 14:07

Jeg har også fl studio, + flere andre
men foretrækker personligt Cubase, .. smag / behag er jo forskellig,
efter hvad jeg kan finde ud af, er fl studio meget populær i USA,
(måske fordi det er let at download en ’crack’ version)

prøv lige at se på disse link,.. (måske de kan hjælpe, hvis du har problemer)
du kan ”bygge” alle de spor du vil (næsten)
i piano roll kan du indsætte ’toner’ – c, d, e, f, g, h, a, b/h.. eller hele akkorder ’Cm’ osv.
http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=how+to+use+fl+studio+8&aq=0&oq=how+to+use+fl

http://www.youtube.com/watch?v=5ujLNJUjL3Q&feature=related

http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=fl+studio+piano+roll+tutorial&aq=0&oq=fl+studio+piano+roll

http://www.youtube.com/watch?v=8W2AexvuL5o

……………..
her kan du finde akkorder / becifringer til de fleste sange :
http://www.e-chords.com/

http://www.e-chords.com/tabs.asp?search=imagine&tipo=2&view=&totalchords=

se nederst på siden
http://www.e-chords.com/guitartab.asp?idmusica=7740&keyb=true

Kommentar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 27-04-09 19:28

@EA_HS - Uha jeg er skam fint inde i Fl og mener jeg har ret godt styr på det (på nær lige dette emne)
Og med hensyn til noder og akkoder er jeg rimelig stærk, har spillet musik i 12år så skulle mene at det gik.

Men når det kommer til aflytning af melodier kan jeg sometider have store problermer, hvilket irretere mig utrolig meget, især når man tænker på at jeg har eksamen i musik på højniveau, men sådan er det. - bare et lille forsvar

Kommentar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 27-04-09 19:32

Ov glemte lige at sige, at et par sequence tutorials du henviste til rent faktisk hjalp på et andet spørgsmål jeg ofte har haft til Fl, men det er en anden sag.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 28-04-09 10:43

Fint nok,.. det må jo gøre det hele nemmere,..
så burde du jo selv kunne spille / komponere det omtalte musikklip / udsnit / sekvens

Citat
Det drejer sig om et lille melodi stykke jeg godt kunne tænke mig lyttet af

Citat
men hvordan ser denne melodi helt præcis ud, i toner selvfølgelig

hvad er så problemet,.. ?

kan du ikke høre forskel på noder,.. eller lydene, ?
eller hvad er problemet,. ?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 28-04-09 10:51

til sammenligning ser det sådan ud i Cubase :
http://www.youtube.com/watch?v=BHCmNg2IjTY

Kommentar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 28-04-09 21:21

Ja altså, kan nu godt frem stamme mig til en okay lignene melodi, det er nu mere når jeg tænker mig lidt om, som du selv siger "lydene" altså der kører jo en masse samtidig, og kan ikke helt hører alle de forskellige elementer i sekvensen, og om de alle går i nøjagtig samme noder.

Hmm kan godt hører det er blevet en smule mere forvirrende :S

Godkendelse af svar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 30-04-09 16:27

Man kan desværre ikke dele points mellem 2 brugere :(

Men boibbo fortjener nu points efter alt besvær. tusind tak

Mange tak til EA_HS meget glad for din hjælp og henvisninger.