/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Downloade musik
Fra : moello
Vist : 405 gange
240 point
Dato : 05-04-03 13:17

Nu vil jeg også gerne være en af de indviede der kan downloade det nyeste nye musik fra nettet. Jeg kender mange der gør det, men der er sådan lidt hemmelig loge stemning omkring det. Den vil jeg også være med i. Hjælp....

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 05-04-03 13:35

Tænker du på kazaa, emule, elelr er det desiderede mp3sites du vil have fingre i

men husk lige på at det er ulovligt at hente, og have liggende på com'en. Har hørt rygter om, at der skulle være en større undersøgelse på vej med brugere på kazaa etc., men ved ikke andet end det.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-03 13:36

Hej med dig moello

Du kan ikke bare liiige hente musik fra nettet, du skal først hente et søge program. Af disse er de to mest populære nok Kazaa, men her skal du kun hente Lite udgaven da den ellers er fyldt med sypware (roder rundt i din computer). Der er så WinMX, men denne syntes jeg selv er lidt mere kompliceret, men min bedre ½-del foretrækker denne.

Links følger....

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-03 13:38

Links for ovennævnte 'søgemaskiner'

WinMX: http://home6.inet.tele.dk/svaap/

Kazaa Lite: http://www.kazaalite.com/

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-03 13:40

Du kan hente direkte (uden installerede søgemaskiner) fra http://www.lycos.com/ men nogle skal du betale for

Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-03 13:45

Mere omkring download af musik på http://www.kandu.dk/dk/spg/13237

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-03 13:51

Nå, jeg glemte helt... årsagen til at dinne venner måske er lidt hemlighedsfulde (hvilket jeg ikke forstår), sikkert kan være fordi, det jo ikke er lovligt... ligesom det ikke er lovligt at optage musik fra radioen over på kassettebånd, og det ved vi jo begge, at denne lovgivning bliver brudt. Ditto med at downloade MP3 filer.
Der har været meget snak omkring de ovenfornævnte 'søgemaskiner', men det skyldes ikke MP3 men derimod at disse programmer også kan hente film mv. og det er lige netop inden for børneporno det slås hårdt ned... hvilket jeg kun kan tilslutte mig 100%

Kom du bare ind og søg på nettet med Kazaa Lite eller WinMX.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 05-04-03 14:58

hey moello

lige en fidus til hvis du vælger at bruge kazaa. Kazaa lægger dine filer i en "Shared folder" (delt mappe), som kan ses af alle på kazaa. Inde i options for kazaa, kan du vælge ikke at dele nogen af de filer du har hentet, hvilket vil sige at andre ikke kan se hvad du har liggende. Du kan også gøre dette manuelt ved at højreklikke på dine filer i kazaa's mappeoversigt. Dette hjælper til at folk som er i mod mp3, måske ikke lige gider søge videre på din profil, for at se om du har noget. Men hvis du skal gardere dig ordenligt, skal du overføre dine filer fra din shared folder, til en anden mappe som du selv opretter, gerne på et andet drev hvis dette er muligt. Men du skal bare huske at alt hvad du laver med kazaa, er på eget ansvar, og hvis du skulle blive taget i at have "ulovlig" musik, kan kazaa ikke holdes ansvarlige, da det er "people to people". Disse ting er der mange som ikke lige ved, men det er nu en god ting at vide.

ellers held og lykke med at finde noget musik

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 05-04-03 14:59

ellers kan du jo også låne cd'er på biblioteket, og kopiere ned som mp3 filer på din com. dette kan gøres i mediaplayer, og skuller efter hvad jeg ved, være fuldt lovligt.

Kommentar
Fra : hansandersen22

Dato : 05-04-03 16:05

Ja ZeroXp og du kan holde din MUND LUKKET

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 05-04-03 16:30

Eftersom det er et frit land, har jeg vel også lov til at komme med de råd, og den vejledning jeg har lyst til. Hvis du vil forklare mig hvad du synes der er galt med det jeg siger, kan du jo maile det til mig: alledegodevaroptaget@jubiipost.dk
Og da dette ikke er et smalltalk forum, synes jeg vi skulle holde os til sagen.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 05-04-03 17:19

ikke @jubiipost, men @jubiimail

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-03 17:21

ZeroXP

Ser absolut ingen grund til du skal holde munden lukket

Mvh
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-03 17:31

Og så lige for at slå fast hvad man må... og ikke må http://www.njl.dk/hb/musik/tema/netmusik/default.htm

Kommentar
Fra : moello

Dato : 05-04-03 18:08

Hold da op I er effektive herinde. Det jeg leder efter er et sted hvor jeg kan downloade de nyeste cd´er/udgivelser f.eks. Sabias nyeste i sin fulde længde. Det skulle også være muligt at downloade nye film som ikke er kommet på vhs endnu. Men det er måske også på det her kazza-noget?

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 05-04-03 18:24

kazaa er en STOR søgemaskine, med en MASSE brugere og ENORMT mange gode ting, og mindst ligeså meget skidt. Det er såre simpelt at dem som har kazaa, og ligger deres filer i deres shared folder, de deler dem med andre. Så hvis nogen har sabias nyeste album liggende der, så kan du hente det. Jeg vil dog råden dig til at slå filteret til før du henter noget, da der som sagt ligger en hel masse skidt på kazaa, hvilket jo er synd. Og angående film, ligger der mange på på kazaa (hvor 1/3 er porno ), og jeg har hørt om at de nyeste af de nyeste, skulle kunne findes i en meget god kvalitet, men hold dig over en opløsning 640*480.

kig evt. lige på CLAN's tip, om lovgivningen.

(tak for opbakningen CLAN)

Kommentar
Fra : Random

Dato : 05-04-03 18:38

Programmer:
E-Mule: http://www.emule-project.net
Eller E-Mule Plus: http://www.emuleplus.tk
Du kan også bruge eDonkey2000 eller overnet, men ovenstående er nok bedre, smag og behag.

Filer/Links:
Efter installationen, ind på sharereactor.com og søge på releases(film/albums/programmer/porn/osv.).

Danske udgivelser er det småt med, men du kan jo lave dem selv, hvis du virkeligt vil have din r*v bustet.

Sådan kan det gøres, men vil ikke anbefale det!
Mvh rnd.

Iøvrigt er KazaA nok det dummeste shareprogram at vælge, da der er stor opmærksohed på det, og ens IP ka ses umiddelbart.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 05-04-03 18:57

det med ip'en har du ret i, men med 4,4 millioner brugere, der deler 910 millioner filer, tror jeg at de går efter dem med de stor samlinger. men der er jo en rissiko med alt

Kommentar
Fra : rasmus91

Dato : 07-04-03 14:23

Du går sa bare ind på www.winmx.com og henter deres nyeste program. derefter instalerer du bare hele møget på din computer og ja... så er det bare at gå i gang med at få hentet noget musik.

Hilsen Rasmus

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 10-04-03 16:35

Har du fundet noget musik, og går alt som det skal????

Kommentar
Fra : markdkk

Dato : 12-04-03 20:40

bare lige så I ved det CLAN og rasmus91 så er winMX ulovligt i danmark..

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 240 point
Dato : 13-04-03 12:11

ditto er Kazaa + peer to peer i det hele taget når vi snakker MP3, programmer, film osv.

Hej
Sidder lige og rydder op i alle mine åbne / udestående svar. Kan se din stadig er åben, derfor disse spørgsmål:
- Var vores/mit svar ikke fyldestgørende?
- Har du bare glemt at acceptere svar/kommentar (til højre for kommentar)?
- Ønsker du stadig dit spørgsmål stående som åben?

God påske...
Søren

Godkendelse af svar
Fra : moello

Dato : 13-04-03 14:04

Tak for svaret CLAN. Yep jeg havde glem at acceptere som svar.....

Kommentar
Fra : hansandersen22

Dato : 16-04-03 14:03

Lige netop markdkk og det er det som CLAN og andre ikke forstår. Men CLAN har jo flere gange vist sin DIREKTE uvidenhed på flere punkter.....

Kommentar
Fra : E70

Dato : 26-04-03 07:07

Til hansandersen22

Jeg har lige købt dette svar, og set noget af det mest ækle (se nedenfor).

Nu har jeg sgu' aldrig.... gør det ondt at være så frelst, selvophøjet og bedre vidende????? Gud fader be'vare os!!
Selvfølgelig ved vi alle, at det ikke er lovligt (og jeg TVIVLER MEGET på, at clan ikke ved det, han ligger trods alt 1 på listen i denne måned).
Næææh! Hr. suresen, meld dig ud af Kandu, hvis du ikke har noget mere fornuftigt at sige om folk - du er en skændsel.

Kommentar
Fra : mastergamer

Dato : 02-05-04 12:48

Hey www.yourmp3.net :D mvh mastergamer