/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Hr. Godtnok.... Gamle Tegnefilm
Fra : dvnielsen
Vist : 14705 gange
100 point
Dato : 05-04-03 12:52

Jeg er på jagt efter de gamle tegne film "Pas På" med Hr. Godtnok.

De blev vist nok vist på Tv og omhandlede arbejdssikkerhed.
Jeg har prøvet at søge på nettet, emailet DR, men kan simpelthen ikke finde dem.

Er der nogen der kender til et arkiv hvor man kunne finde filmene.

Jeg ved de er lavet af en der hedder walther lehmann (sp?)

Alt hjælp vil være uvurderlig.

De venligste hilsner
Daniel Nielsen.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 05-04-03 13:06

Har du prøvet at søge i Danmarks Radio´s arkiver -

Hr. Godtnok var en tegnefilm der blev vist i OBS på DR.

Nu ved jeg ikke om du fik svar da du skrev til dem ? - og hvem du skrev til, men OBS redaktionens adresse er her - hvis nogen kan hjælpe må det da være dem :

Redaktionen - Lonny Hoffmann - DR,
TV-Byen, 8. sal, 2860 Søborg
Tlf. 35 20 85 01 - E-mail: loh@dr.dk

DR´s arkiver over OBS går kun tilbage til starten af 1998 - jeg ved ikke hvornår disse film du leder efter er fra - men prøv at kontakte dem.

OBS arkivet er her : http://www.dr.dk/obs/arkiv99.htm ( om de er der i blandt ved jeg ikke )

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 05-04-03 13:09

og jo det er Walther lehmann der lavede dem : http://fp.image.dk/fpeplaschke/obs-spot.htm - det bekræftes her....

Held og lykke med eftersøgningen

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 05-04-03 18:15

Jeg mener de er fra de tidlige 70'ere, måske de sene 60'ere. Det var ikke nogle, Dr1 lavede, men er fra en eller anden styrelse, og ganske rigtigt omhandlede sikkerhed på arbejdspladser.
Det var vist Arbejdstilsynet, der lavede dem.

MVH

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 05-04-03 18:26

Ja det er rigtigt, det var Arbejdstilsynet det står osse i det link jeg henviser til...... http://fp.image.dk/fpeplaschke/obs-spot.htm

der står vist noget om "Arbejdsbeskyttelsesfonden" ( ? ) ved ikke lige om det er det samme.

de blev "bare" vist i OBS programmerne på DR

Kommentar
Fra : dvnielsen

Dato : 06-04-03 08:59

Har prøvet at finde "Arbejdsbeskyttelsesfonden" på nettet, men uden held. Jeg har også kontaktet Lonny Hoffmann fra Danmarks Radio, men da det er weekend må man jo væbne sig med tålmodighed.

Kommentar
Fra : dvnielsen

Dato : 08-04-03 05:08

Har hørt fra DR, men de siger det bliver et problem at finde båndet hvis det ikke ved cirka hvilke år filmene blev sendt. anyone?

Accepteret svar
Fra : kromann

Modtaget 100 point
Dato : 08-04-03 09:47

Du kan finde ham via http://www.krak.dk/ - han kan muligvis selv huske, hvornår de blev sendt, eller hvor filmene findes!

Kommentar
Fra : kromann

Dato : 23-05-03 12:24

Hej igen - er der nogen meldinger om hvordan det gik? Findes filmene stadig og er det muligt at få fat i dem?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-05-03 13:12

Ja det ville da være rart med en tilbagemelding, dvnielsen

Kommentar
Fra : dvnielsen

Dato : 23-05-03 13:21

Undskylder lige at jeg ikke har svaret... Jeg går igang med krak med det samme og håber derefter at kunne bringe jer nogle nyheder

Kommentar
Fra : dvnielsen

Dato : 23-05-03 13:32

Har lige snakket med Hr. Lehmann og det viser sig at han har filmene i sin besiddelse *WUHUU* Tusind tak for al hjælpen.

Kommentar
Fra : dvnielsen

Dato : 23-05-03 13:33

Har lige snakket med Hr. Lehmann og det viser sig at han har filmene i sin besiddelse *WUHUU* Tusind tak for al hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : dvnielsen

Dato : 23-05-03 13:33

Tak for svaret kromann.

Kommentar
Fra : kromann

Dato : 23-05-03 14:45

Det lyder jo godt - er der mulighed for at få kopier?

Kommentar
Fra : dvnielsen

Dato : 23-05-03 23:02

Det er mærsk olie og gas der havde brug for tegnefilmen, men email mig på dvnielsen@hotmail.com så prøver jeg at finde ud af at i kan få en lovlig kopi De venligste hilsner D. V. N.

Kommentar
Fra : Luffe-H

Dato : 23-07-18 09:55

Kan se det er en gammel samtale, men jeg gik i ungdomsklubben i 70-71 der kom nongle og spurgte lærerne om det var Godt Nok når de havde lavet noget, og jeg begyndte at grine fordi jeg kom til at tænke på ham GodtNok, så det er 69-71 den kørte ??