/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Opskrifter, fisk
Fra : prio
Vist : 1229 gange
200 point
Dato : 19-04-09 22:11

Kender I nogle gode, lette opskrifter til fisk tilberedt i ovn?
Gerne til laks, ising, rødspætte, men alt har interesse.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-04-09 22:17

Hej .
Laksen damper du med hvidvin i folie.
Rødspærret laver du et lille snit i ned langs rugbenet og kommer en god fiskefars i og damper den også i hvidvin.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-04-09 22:18
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-04-09 22:19
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-04-09 22:20
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-04-09 22:22
Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 210 point
Dato : 19-04-09 22:53

Tag et smurt ildfast fad.
Læg et lag tyndtskivede kartofler i. Salt og peber. Så et lag løgringe, så endnu et lag kartofler og salt og peber.
Hæld en god gronsagsbouillion ved så det lige dækker kartoflerne. Hvids det er en hel fisk lægger du den ovenpå nu og giver det en ca 45 minutter i ovnen ved 200 grader til kartoflerne er møre. Hvis det er filetter, giver du først kartoflerne en halv times tid, så fisken på.

Du kan også ovnbage fiskefiletter i "cocotte". Dvs. at du pakker dem ind i folie. Læg en skive citron , salt og peber og de friske krydderurter du har på.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-04-09 23:05

Fisk bliver bedst kogt i vand eller stegt på en pand.
Den eneste ovn, der er god til fisk er en røgeovn.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 19-04-09 23:16

Det er sørme ikke rigtigt

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-04-09 06:30

Fisk tilberedt i ovnen er virkelig lækkert

Du efterlyser nemme opskrifter. Jeg køber sommetider frosne laksesteaks/lakseportioner, f.eks i Brugsen. Efter optøning drysses de med salt, peber og blå birkes på de tre flader. Sættes med skindsiden nedad på bagepapir - ind i ovnen 200 grader, varmluft 180 grader, i 15-20 minutter. Tilbehøret kan være bagte rodfrugter, pastasalat, salat og brød eller hvad du nu har lys til

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 20-04-09 09:55

Eller denne:

Du tager en ørred, renser den, støer lidt godt goft salt på (jeg bruger Læsø-sydesalt)
Tager noget frisk persille og citronmelisse og hakker det lidt med en kniv, og fylder i.
Pakkes ind i folio og lægges i ovnen ca 20 minutter ved 180 grader i varmluft ovn.

Serveres med et godt stykke groft brød og salat.

Mums.

Kan også laves på grillen.

Kommentar
Fra : Westwod9830

Dato : 20-04-09 16:00

Her er ca. 10 lækre opskrifter http://www.amanda-seafoods.dk/Default.aspx?ID=46

Godkendelse af svar
Fra : prio

Dato : 20-04-09 22:29

Sikke mange dejlige opskrifter.
Jeg siger mange tak til jer alle!