/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ram til pc? Hvilket passer?
Fra : unforgiven2
Vist : 556 gange
100 point
Dato : 19-04-09 17:11

Hejsa allesammen.

Jeg har en Pc som har de her data

Computer, Amitech Plus LITE

• Intel Pentium 4
• 2.54 Ghz (2540 Mhz)
• 1024 Mb DDR Ram (1 Gb)
• 160 Gb Harddisk
• ATI Radeon x1650 Grafikkort med 512 mb ram
• DVD Brænder
• Alm. Netkort
• Trådløs Netkort
• 3,5" Diskette Drev
• 6 x USB 2.0 porte

Nogle af infomationerne er nogle ikke så relevante.

Men vil gerne have udskiftet de 2x512 mb ram kort der i, med 2x 2gb.
Mit spørgsmål lyder på: kan jeg bruge hvilket som helst ram kort?
hvis nej, hvorfor nogle kan jeg så bruge?
har kigget på http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=160366
mange tak på forhånd

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 19-04-09 17:17

Jeg plejer at vise mit gamle tip: http://www.kandu.dk/Tip16282.aspx lad scanneren se efter hvad du har, og se hvad den foreslår som opgradering, så har du navn og type og kan købe hvor du har lyst

Kommentar
Fra : peque

Dato : 19-04-09 17:17

Du er nødt til at tjekke op på det selv - eftersom de er på dine ram der skriver hvad de reelt hedder!
Derefter må man se/searche efter specifikationerne - fra fabrikanten om bundkortet i det hele taget understøtter 2GB klodser.
Derefter er spørgsmålet så - hvilket OS kører du på maskinen? For Xp vil max se 3,5 - selvbios og alt andet viser noget!

Derfor må du kigge på klodserne og se hvilke klodser der passer - og hvor meget bundkortet kan!
Det er også modelnummer osv der vil fortælle det bedst

Kommentar
Fra : unforgiven2

Dato : 19-04-09 17:20

Windows xp home, de kan kører 2gb på hver.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-04-09 18:45

Du kan godt sætte 2GB på hver så , men XP vil ikke have gavn af det hele.

Du skal se i bundkortets specifikationer for FSB for at vide hvor hurtige DDR ram du vil have gavn af.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-04-09 18:48

Processorens egen interne frekvens har ikke noget med sagen at gøre.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 19-04-09 21:30

Brug dette program http://download.cnet.com/CPU-Z/3000-2086_4-10050423.html til at se hvad dine ram er for nogle og jeg kan forslå dig at kigge her efter ram,har lige købt 2x1gb ddr ram for det halv af hvad jeg ellers kunne finde på nettet

http://www.bjtrading.dk/shop/default.asp

Godkendelse af svar
Fra : unforgiven2

Dato : 20-04-09 21:48

Tak for svaret o.v.n..