/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Servicereparatør løn
Fra : pabloj
Vist : 709 gange
300 point
Dato : 18-04-09 20:19

Hej.
Hvad er lønnen for en servicereparatør, ufaglært, altså en der kører ud og servicerer og reparerer maskiner.
Det er ikke lønstatikker og satser jeg efterlyser men hvad lønnen er ude i det pulserende liv.

Jes

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 18-04-09 20:38

50.-
Citat
Hvad er lønnen for en servicereparatør, [B]ufaglært,[/B] altså en der kører ud og servicerer og reparerer maskiner.

OG hvem vil have en UFAGLÆRT ?? når man kan få FULD SERVICE for det samme
antal kroner 0:_ ???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-04-09 20:49

Der findes forskellige slags service folk og forskellige slags reparatører.

Der stor forskel på hvad der gives i løn, alt efter hvilken kunnen man besider eller hvilken uddannelse og efteruddannelse man har gennemgået.

Typisk er en reparatør smed/maskinarbejder eller elektriker.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 18-04-09 21:06

Det er en ufaglært, men med kursus o.s.v.

gøgeungen, hvad er spørgsmålet!

Eyvind, det er til en forhandling om hvad niveauet skal være, kørsel og det er på plads.

Jes

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-04-09 21:30

Spørger du om hvilken timeløn man kan tage fra kunderne, eller hvad man tjener som ansat hos en virksomhed der sender montører ud?

Og hvilken type apparater er der tale om, der er stor forskel på en TV montør og en oliefyrs sagkyndig

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 18-04-09 21:33
Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 18-04-09 21:49

Det drejer sig om nogle ret specielle apparater, der bliver ikke problemer med at servicere dem.

Det drejer sig om et prisforslag for at køre som et selvstændigt firma for sælgeren af disse maskiner.

Smokey, det var ikke statestikker jeg var ude efter.

Jes

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 18-04-09 22:07

Undskyld jeg blandede mig med lønstatistikken.
Er det en fastløn + provesion af det solgte du søger svar på.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-04-09 22:09

Igen kommer det jo an på, hvor mange timer om måneden han vil købe

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 18-04-09 22:10

Nej, det er et lønforslag til sælgeren for at servicere hans maskiner der er stillet op rundt om i landet.

Jes

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 18-04-09 22:11

kortoververden, tilbuddet er på timebasis.

Jes

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 150 point
Dato : 18-04-09 22:16

Igen, kommer det an på om han vil købe dig 150 timer pr., måned eller 10, om du skal kunne tilkaldes med kort varsel, betaler han km penge, eller skal kørslen regnes ind i timelønnen, der er mange ting at tage højde for.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 18-04-09 22:28

Det er vel ligemeget med hvor mange timer det er.
Han laver en serviceaftale med brugeren, hvor meget den er på ved vi ikke, men det det er meningen at vi skal lave den service, det er måske hveranden eller hver tredje måned hvert sted, og hvis der går noget i stykker skal vi køre ud og lave det.
Kørslen bliver betalt med statens satser.

Jes

Godkendelse af svar
Fra : pabloj

Dato : 19-04-09 18:18

Tak for svaret Kortoververden.