/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Nero backup
Fra : Nul7
Vist : 593 gange
100 point
Dato : 18-04-09 16:24

Hej venner!

Jeg har et Nero backupprogram, mit spørgsmål er:
Hvis jeg tager en fuld backup af min PC. kan jeg så starte en Pc. op med den, hvis det hele skulle bryde sammen en dag?
Man har f.eks. ikke et Nero program hvis ens Pc. bliver formateret.
Jeg køre Vista home pre.., her ville jeg gerne, hvis jeg kunne tage backup af udvalgte filer, jeg har ikke brug for en backup af mine programmer. (kan man dette?)
vh.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 18-04-09 16:51

En ghost er bedrer

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 18-04-09 16:59

Og dvs. at du tager et ghost program og og laver en en copy af alt hvad der er på din HD til en anden HD

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 18-04-09 19:32

brug acronis det virker

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 18-04-09 20:20

Citat
brug acronis det virker

LIGE så sikkert som amen i Kirken
Den findes i en GRATIS udgave fra bladet ?? Computer eller DIN PC ?

Ellers søg på Google efter FREE DISK IMAGE der er et par stykker derude.
Det skal dog NÆVNES at - de FREE tager et billede af HELE
DREV C: og som sådant / ikke er meget bevendt, da DET FYLDER MEGET
og du skal ligge det på en disk der er større end osv__
Men som skrevet - har Acronis lagt det GRATIS ud ?
mener det var 8´eren, men ALT har ret, bare DET VIRKER

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 18-04-09 20:21

Citat
Jeg køre Vista home pre..,

Har den IKKE programmet indbygget.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 18-04-09 20:27

Citat
Hvis jeg tager en fuld backup af min PC. kan jeg så starte en Pc. op med den, hvis det hele skulle bryde sammen en dag?

Det BURDE du kunne, men og så meget andet.

Så vidt jeg ved, skal du idet midste kunne BOOTE fra de DVDér du laver
ellers er foretninger til at TALE med, da der åbenbart er tale om er REDNING´S DVD
men den skal du brænde = HELST før du bruger din PC

Og den burde du kunne BOOTE med.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 18-04-09 21:11

Det bedste er (syntes jeg) at lave en fuld backup af din partition som er C: drev med styersystem og alle drivere.

Du kan hente og brænde denne boot CD som bl.a. indeholder Acronis og Ghost.
Acronis er nemmest at bruge.

Den kan hentes her:
http://www.blumaise.org/blog/archives/2007/10/download-telecharger-hiren-boot-cd-9-3.html

Lige under den røde djævel.

DOWNLOAD HIREN'S BOOT CD 9.3

Hent og gem på skrivebordet
Start Nero
CD > Kopi > brænd billedefil til disk
Find din downloadede iso fil
Brænd
Du har nu en boot CD med en masse programmer
Acronis og Ghost ligger i område 2 når den starter op.

Ellers bare spørg løs.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 18-04-09 21:39

acronis 11 home tager en komplet backup af c drev gem den på et andet drev eller brænd den på cd elle dvd end videre kan det tage backup af forskellen på dit c drev altså tag en backup på d drev
bed en om tage backup af det du lige har instaleret altså ikke det hele igen men kun forskellen
det er smart
du kan også sætten den til at bute tryk f11 så buter den og du kan instalere din backup igen

komplet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-04-09 20:22

Ultra2 - kan den 11'er også lave backup fra boot (F11)
Eller kan den kun hente en backup.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 20-04-09 11:18

Det var mange gode forslag, - men jeg mangler et:
Jo, - med vista kan jeg godt tage en fuld kopi af pc-en, jeg kan også vælger filer, men jeg ville gerne kunne fravælge alle de programmer der ligger på drevet, - det tager jo uendelig lang tid at tage dem med.
Jeg har Vista DVD, jeg fik den fra Microsoft næsten gratis, det var lige i overgangsperioden fra Xp. til Vista og jeg havde dengang Xp. jeg formoder at den kan genstarte pc-en til tilfælde af vanskeligheder.
angående Nero, - så kræver det vel at have Nero på sin pc. for at kunne genkalde backuppen?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-04-09 18:58

Vent lige på melding fra Ultra2

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 23-04-09 09:43

Tak for svaret Eyvind.
Det er ikke altid let at være retfærdig med at give point- mange svar er brugbare mere eller mindre
så tilgiv hvis nogen føler sig skuffet.
Hej

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-04-09 16:53

Ok - men jeg bruger både Ghost og Acronis.....................mest Acronis som jeg kan styre "udefra" altså uden at programmet ligger på comp.
Jeg booter op med denne CD og vælger 2 og så 3 Acronis.
Nu kan jeg lave total backup af en partition.
Hvis du installerer mange programmer kan de lægges ud på et andet drev og den sammenpressede Acronis fil kan ligge på et 3. drev eller på en USB HD.
På denne måde har du en sikker backup som kan geninstalleres.

Acronis kan også lave (som Vista kan) opfyldning på eksisterende backupfil.
Ulempen er dog hvis det er snavs der lægges over på en backup fil.

Anvisning til denne boot CD står højere oppe.