/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Efterlyser Elisa Dortea Schmid
Fra : 2601
Vist : 902 gange
300 point
Dato : 18-04-09 10:35

Jeg søger efter Elisa Dortea Schmidt født 28 januar 1878 i Traskov Mølle som datter af Propritær Peder Otto Schmidt og Ane Dortea Albertine Marthilde Mohr og som blev hjemmedøbt 14. februar 1878 i Traskov Mølle, Harlev Sogn i Framlev Herred i Århus Amt.
Hun bliver konfirmeret den 24. april 1892 i Fremlev Kirke.

Hun skulle være gift med en en fynsk gårdmand, men hun er ikke gift i Harlev sogn så vidt jeg kan se. Da jeg den 14. april var på Landsarkivet i Viborg så jeg Harlev Kirkebog igennem op til 1920 og der var hun ikke.
Hendes mor døde den 12. februar 1918 og blev begravet den 18. februar 1918.

Hendes far var død den 24. april 1911.
Nogle der kender til vedkommende?
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 18-04-09 11:54

Har du overvejet om hun kunne være gift i Framlev, hvor hun er konfirmeret?

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 18-04-09 12:08

Til Vith.

Nej det har jeg ikke. Hendes 3 søster bliver alle gift i Harlev, men det vil jeg da se efter.

Tak for din hjælp.
Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : vith

Dato : 18-04-09 12:13

Ved du hvor på Fyn hun boede? Måske kan vi finde noget der?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-04-09 12:15

Altså hende her:
"
Elisa Dorthea Schmidt
Birth: 28 JAN 1878 Harlev, Aarhus, Denmark
Christening: MAY 1878 Harlev, Aarhus, Denmark
Father: Peder Otto Schmidt
Mother: Ane Dorthea Albertine Mathilde Mohr
"
Vist for nyt til at vi kan hjælpe over nettet...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-04-09 12:20

Her som 2 årig, men det har du jo alt sammen:
"
Aarhus, Framlev, Harlev, Harlev Sogn Tarskov Mølle, 1 Gaard og Mølle, 23, FT-1880
Peder Otte Schmidt 54 Gift Husfader Forpagter Sankt Mortens Sogn Randers Amt
Anna Dorthea Albertine Mathilde Schmidt født Mohr 41 Gift Husmoder Skovby Sogn Aarhus Amt
Ida Bolette Schmidt 19 Ugift deres Børn Sognet
Thomas Ove Schmidt 16 Ugift deres Børn Sognet
Anna Schmidt 12 Ugift deres Børn Sognet
Otto Albert Schmidt 10 Ugift deres Børn Sognet
Johan Christian Schmidt 8 Ugift deres Børn Sognet
Henriette Caroline Schmidt 6 Ugift deres Børn Sognet
Elica Dorthea Schmidt 2 Ugift deres Børn Sognet
Ida Frederikke Charlotte Mohr født Wittrach 71 Enke Husherrens Svigermoder Randers
"

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 18-04-09 12:58

Prøv at kigge i skiftet efter forældrene, der kan du måske få nærmere oplysninger.

Lis

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 18-04-09 13:43

Hej med jer.
Har kigget på det, fandt konfirmations indskrivningen i Harlev kirke 1892-1903 opslag 74.
Du skriver at hun bliver konfirmeret den 24. april 1892 i Fremlev Kirke.
Har jeg fundet noget forkert !!!
Hilsen Jytte fra Falster

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 18-04-09 15:11

Til vith.

Det min moster der er 89 siger, er at det var på nordfyn. Hun ved ikke mere, men hendes far og mor kom sammen med dem i 1920 og 193o.

Til Jyttemor.
Undskyld du har ret, det er Harlev kirke den 24. april 1892.

Undskyld endnu en gang.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 18-04-09 15:17

Til LisBJensen

Da jeg var i Viborg Landsarkiv så jeg igennem den 1 pakke af 2 uden at finde noget. Hver pakke er ca. 25 cm. høj og alle papierne er i en stor bunke så man skal se hvert stykke igennem. Det to ca. 3 timer for den første pakke og så var kl. 4 og de lukkede. Men nu har jeg nummere på bakken så næste gang om et halv år må jeg se om jeg kan finde noget. Der er ingen liste over sagsnummer.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-04-09 17:13

Harlev Framlev Aarhus Harlev 1892 1903
opslag 89 er det søsteren der vies her?
senta

Accepteret svar
Fra : jyttemor

Modtaget 300 point
Dato : 18-04-09 17:18

hende har jeg også fundet Henriette Caroline... født 24. juni 1873
Anna født 13. maj 1867 i opslag 83 samme bog Harlev 1892-1903
Ida Bolette 24 år opslag 92 i bog Harlev 1876-1891
Hilsen Jytte

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 18-04-09 21:02

Til senta,

Ja og til Jyttemor også et ja. Jeg har alle de tre søster, desværre så optræder ikke den sidste søster som fader for deres børn.

Tak for hjælpen.
PS:
Desværre så ved jeg ikke hvad Elisa Dortea Schmidt mand heder.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-04-09 21:27

Har du overvejet om der ikke skal et h med i Elisa Dortea: Elisa Dorthea

Du får 5 gange så mange træffere, også på Fyn, med dette h...

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 19-04-09 08:35

Til svendgiversen.

Ja det har jeg også prøvet ligesom hver af navnene, men det giver ikke noget.

På den tid som vi taler om har hun nok taget sin mands efternavn.
Desværre.

med venlig hilsen

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-04-09 23:27

Der bor en del mennesker på Fyn, der hedder Mohr til mellemnavn

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 20-04-09 16:24

Til heller22.

Tak for din hjælp.

Du har ret, men kun en er min og det er min oldemor.

Med venlig hilsen.

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 29-04-09 08:57

Tak for svaret jyttemor.

Da jeg ikke kommer videre, og da jeg "skylder" dig fra tidligere får du hermed de lovede point.

Hav forsat en god dag.

Med venlig hilsen