/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook - slette for stor mail
Fra : ingelein
Vist : 1305 gange
100 point
Dato : 17-04-09 15:06

Hej
Jeg har prøvet at sende en mail, med nogle vedhæftede filer på ialt over 8 MB.
Dem prøver Outlook at sende, og returnerer med en fejlmeddelelse om at filen på grund af størrelsen ikke kan sendes.
Jeg kan heller ikke komme til at slette den, for hver gang jeg prøver at klikke på mailen for at slette den, kommer der en popup med besked om at det kan jeg ikke, fordi Outlook har påbegyndt afsendelse af mailen.

Det har nu varet i flere dage - og er ikke spor morsomt.

mange hilsner i håb om hjælp
Ingelein

Ps. måske skal jeg bare slette min mail konto og opsætte den igen????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-09 15:10

Log af nettet.... og slet den....

Den forsøger jo at sende inden du kan nå at slette den...

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 17-04-09 17:25

Du kan bare hive netledningen ud bagpå din PC.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-04-09 18:17

Citat
Du kan bare hive netledningen ud bagpå din PC

Så slukker computeren squ da

Nåe, netværksstikket

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-04-09 19:17

Ja netledningen og jeg skrev ikke strømledningen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-04-09 19:40

Prøv at gå ind i Funktioner og Indstillinger, under fanen Send fjerner du markering ved Send meddelelser straks, genstart Outlook - eventuel hele computeren, start så Outlook igen, og denne gang begynder den ikke at sende med det samme, og nu burde du kunne slette den omtalte mail

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 17-04-09 19:46

Tak for svaret granner01.

Jeg slukkede for modem og router. Nu er alt på plads igen.

Ingelein.

Nb. Hvorfor filen fandt jeg ikke selv på det????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-09 20:00

Citat
Nb. Hvorfor filen fandt jeg ikke selv på det????

Det kan der nok skrives en historie om.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-04-09 20:05

Hej Inge
Jeg har selv lært at for store filer ikke går at sende. Men men det sker da for mig en enkelt gang.

Og du kan gå ind i kontrolpanel, netværksforbindelse og lave en genvej til din opkobling. Genvejen lægges ud på skrivebordet, evt. ned i start. Når den ligger der så kan du bare højreklikke og sige deaktiver, så er nettet slukket. Når du skal på nettet igen så bare klik på genvejen på skrivebordet.

Så slipper du for at slukke for router. Og jeg deaktiverer meget, jeg er ikke på nettet når jeg arbejder på min PC.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 19-04-09 12:56

Hej Granner01
Tak for rådet, det vil jeg gøre.
Har Du også bemærket at der er en person herinde, som bliver ved med at svare på mine "tåbelige" spørgsmål, selvom jeg har frabedt mig svar fra ham?
Jeg er så perfid, at jeg ikke blacklister vedkommende, fordi jeg synes det er så sjovt at han ikke kan dy sig for at svare, selvom jeg med stor tydelighed har skrevet at jeg frabeder mig hans svar. Og jeg vil aldrig nogensinde gi' points. Jeg springer bare let og elegant over svar fra ham.
Hm......... glemsom? pointjæger?
Mange hilsner
Ingelein