/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
tdc eller????
Fra : bedstemor2
Vist : 598 gange
100 point
Dato : 17-04-09 10:49

jeg har et tdc bredbånds abbonnement of fastnet telefon som virker upåklageligt - men det er dyrt!!
min mand har arbejdsbredbånd hos telia - som er besværligt men virker da nogen lunde.
jeg overvejer at skippe både fastnet + bredbånd hos tdc og få pc + mobil bredbånd hos 3.
har en 3. mobil telefon som virker upåklageligt, men er lidt i tvivl om bredbånd. er der nogen der har nogen erfaringer med dette?? og med de små mini bærbar komputer?

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 17-04-09 10:56

Jeg ville råde dit til et bredbåndsabonnoment hos Fullrate. Jeg har forsøgt næsten alle udbydere og det er her jeg er mest tilfreds pga. god pris, høj hastighed og super god support når det er nødvendigt. I øvrigt er ventetiden på telefonsupport den korteste jeg har oplevet som privatkunde.

Jeg ved at fullrate også tilbyder mobilt bredbånd hvis du mener du har brug for det... Og eventuelt en kombination af et mobilt og en almindeligt bredbåndsabbonement.

Dog har jeg hørt at 3's mobile bredbånd skulle være en rigtig god løsning også!

Accepteret svar
Fra : lassethorsted

Modtaget 110 point
Dato : 17-04-09 10:57

Fullrate giver dig i øvrigt et GRATIS fastnetnummer med... Så du kan beholde telefon og nummer hvis du vil

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-09 10:59

Citat
Dog har jeg hørt at 3's mobile bredbånd skulle være en rigtig god løsning også

Hvor dog

Fremtiden hedder FIBERNET.....

Kommentar
Fra : evilfish

Dato : 17-04-09 11:03

Vil dog inskynde at 4 generation af mobilt bredbånd kommer på banen snart, under navnet LTE, hvilket skulle kunne præstere 100MBit i bedste tilfælde. Men som en garvet nørd vil jeg altid gå efter fiber. Det er mere stabilt :D

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 17-04-09 11:04

refi: Hvis du kan slæbe din fibernet forbindelse med i et tog eller lignende, så fortæl mig venligst hvordan! Det kommer jo lidt an på hvad den bedste løsning på det aktuelle behov er!? Har du feks brug for at arbejde under togrejser, eller rejser du meget rundt i landet som montør eller lignende er mobilt bredbånd en bedre løsning en alt andet!

Jeg bruger det selv jf. mit job, da jeg kører meget og derfor har brug for adgang til nettet fra hele landet. Når jeg bruger min arbejds PC hjemme, så logger jeg jo bare på mit hjemmenetværk, og får så fordel at den højere hastighed på dette...

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 17-04-09 11:08

evilfish: Jeg har altså kun hørt om hastighederpå op til 25Mbit med LTE???

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 17-04-09 11:12

Men igen: Hvis behovet er at modtage mails, og almindelig færden på nettet er der ingen grund til at smide flere tusinde kr efter en super hurtig forbindelse. Ved almindelig surfen på nettet er der reelt ikke forskel på en 2Mbit og en 100Mbit forbindelse!

Godkendelse af svar
Fra : bedstemor2

Dato : 17-04-09 11:30

Tak for svaret lassethorsted.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 17-04-09 11:37

Det var så lidt - jeg håber du finder den bedste løsning til dit behov. Skriv endelig igen hvis du har brug for at blive guidet yderligere!