/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
samvær
Fra : truelive
Vist : 558 gange
100 point
Dato : 17-04-09 09:36

Hej
Er der nogen der ved hvad man kan gøre.....min søn skulle til Røngten med sit ben og jeg har spurgt min ex flere gange om tidspunkt og fik afvide at der var lang vente tid og jeg nok skulle få besked....men min søn fortalte at hun havde fået en tid sidst på måneden....ok.... tænkte jeg, så har hun jo en del tid og kan godt nå at give besked, men jeg ringede til sygehuset og fik tiden d.30 april kl 10:45......men får så besked fra min søn at det skete i går og det viser sig at ex har ringet og fået flyttet tiden, synes det er ærgeligt at samarbejde ikke fungere, har prøvet snart alt SF. rådgivning på kommunen, men det ville hun ikke...
Jeg mener bare jeg burde havde krav at følge med i min søn´s helbred, vi har fællesforældre.

Hvad kan man gøre ?

Kommentar
Fra : return

Dato : 17-04-09 09:46

hej

du kan prøve at læse dette her håber det vil kunne hjælpe dig mht regler når man har fælles forældre myndighed

http://www.bornsvilkar.dk/ForForaeldre/BornISkilsmisser/Lovgivning.aspx

Accepteret svar
Fra : jeb3

Modtaget 110 point
Dato : 17-04-09 09:50

Du skal henvende dig ved Regionen (førhen statsamtet), forklar dem hvordan det fungerer nu (jeg har på fornemmelsen, at der ligger flere ting og ulmer - hvis jeg kender mit eget køn ret), og hvordan du kunne tænke dig det.
Det er vigtigt at du slår fast, at du prøver og at hun modarbejder det.

Så indkalder DE til en samtale, og møder hun ikke op der, viser hun meget tydeligt, at hun modarbejder den fælles forældermyndighed. Så bliver du ved og ved, til det går som det skal. De vil ligge pres på hende, og til sidst kanman blive nødt til at have en socialmedarbejder på, der sørger for, at hun følger reglerne.
Der er helt klare regler for fælles forældermyndighed. Bl.a. er transport til dine weekender nu også lavet til et fælles ansvar, så hun faktisk skal køre den ene vej! Det er der mange mødre der nægter.

Jeg er ked af det på mit køns vegne, men for pokker, hvor sidder der nogle bitches, der bare ikke tænker på børnenes velfærd.

Læs lige her: http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=1365

held og lykke. HOLD PÅ DIN RET for dit barns skyld.

Godkendelse af svar
Fra : truelive

Dato : 17-04-09 14:46

Tak for svaret jeb3.