/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Forhøjet blodsænkning
Fra : elise
Vist : 17526 gange
100 point
Dato : 04-04-03 20:20

Er der nogen, der ved hvad forhøjet blodsænkning kan være symptom på? Jeg ved det kan være flere sygdomme......Kan det være pga stress?
Vh Elise

Kommentar
Fra : jwt

Dato : 04-04-03 21:27

Forhøjet blodsænkning kan, som du siger, være symptom på utroligt mange sygdomme. Især infektioner, men også bindevævssygdomme (som fx. leddegigt), blodmangel, kræft m.m. kan forårsage forhøjet blodsænkning. Psykisk stress giver normalt ikke forhøjet sænkning.
Med venlig hilsen Jakob

Kommentar
Fra : jwt

Dato : 04-04-03 21:27

Forhøjet blodsænkning kan, som du siger, være symptom på utroligt mange sygdomme. Især infektioner, men også bindevævssygdomme (som fx. leddegigt), blodmangel, kræft m.m. kan forårsage forhøjet blodsænkning. Psykisk stress giver normalt ikke forhøjet sænkning.
Med venlig hilsen Jakob

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-04-03 21:55

Denne adresse er til netdoktoren ,søg, skriv forhøjet blodsænkning ,stil evt. et spørgsmål angående din forhøjede blodsænkning , lad være med at gætte på hvad det kan være , vent indtil du får svar fra din læge om hvad årsagen er til
forandringen i dine blodprøver .
http://search.netdoktor.com/query.html?col=dkpuball&pw=650&la=da&nh=10&qt=forh%F8jet+blods%E6nkning+&x=10&y=6
senta

Kommentar
Fra : elise

Dato : 06-04-03 07:45

Lægen sagde, at jeg skulle vente nogle uger og se, om det ikke er forårstræthed - min svigerfar siger det er stress.........
Vh Elise

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-04-03 11:24

Køb i Føtex ..Bilka... mange varehuse har C.vitaminer a.200mg. brus tabletter .. de er med appelsin og citron smag, opløs en tablet i et glas vand morgen og aften, hvis det er en infektion er C..vitaminer gode ,de er med til at styrke dit immunforsvar, og måske hjælpe på din forårstræthed.
Hvis du ryger mangler du også C..vitaminer...
Held og lykke
Senta

Kommentar
Fra : elise

Dato : 06-04-03 19:02

Jeg ryger ikke, og tager hver dag 500 mg C-vitaminer, så det er ikke det......
Elise

Kommentar
Fra : viv

Dato : 09-04-03 11:46

Blodsænkning er et udtryk for hvor hurtigt,de røde blodlegemer falder til bunds i et blodprøveglas,hastigheden ændres hvis der sker ændringer i blodets sammensætning.........Nu fortæller du at du tager 500mg c-vitamin dgl.....tager du også andre tilskud......måske jern ?

Du kan få et fingerpeg om blodmangel,ved at kigge på slimhinden under øjet,er den bleg...ka der jo være noget om det...det giver ihvertfald træthed,men om man ligefrem kan kalde det forårstræthed er vist din egen læges skøn.

Ellers har JWT helt ret i sit svar...dog kan blodsænkningen godt være normal,selvom man har en infektion.

Vh Viv

Accepteret svar
Fra : lundtoft

Modtaget 100 point
Dato : 26-04-03 22:23

Der er ingen dokumentation for at C vitaminer hjælper på immunforsvaret - ren matas-snak.
Mange mennesker har forhøjet sænkning ind imellem. Det er også normalt at have forhøjede "infektionsparametre" uden at føle sig syg. Der kan være tale om en lille forkølelse du slet ikke har mærket, eller om en lille blærebetændelse eller lignende. Hvis du ikke har det dårligt skal du ikke være bange! Sansynligvis er prøven normal hvis du får taget en til senere.

L

Godkendelse af svar
Fra : elise

Dato : 27-04-03 18:27

Tak for svaret lundtoft.

Kommentar
Fra : lundtoft

Dato : 28-04-03 12:45

Det var så lidt - Håber du ikke var syg ;)