/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Er livet ikke skønt?
Fra : jeb3
Vist : 753 gange
100 point
Dato : 16-04-09 09:13

Jeg synes efterhånden mange beklager sig, brokker sig og kværulerer.

Men helt ærligt....
Jeg synes nu vi har det udmærket i forhold til så mange andre.
Jeg sidder på mit job, med udsigt over vandet, solen skinner, fuglene synger, jeg glæder mig til weekenden, hvor min mand kommer hjem, jeg har lige fået min dreng opereret gratis, min ældste skal indlægges gratis på psyk.
Min bil startede fint til morgen, og jeg har en god bog til at ligge på natbordet.
Jeg har fået et meget bedre liv efter en træls operation, og kan nu se frem til et par år mere på erbejdsmarkedet fremfor pension. Ja jeg fik den gennem min privat tegnede sundhedssikring, og? De få kroner om måneden giver jeg gerne.
Jeg har 3 skønne børn, jeg elsker overalt på jorden, har min mand, der støtter mig når der er noget der er svært - også mine børn, som han ikke er far til.
Jeg fik lavet det lækreste kylling til aften igår, og i dag skal jeg hjem og sy en ny kjole.

Ja vel er der da sure ting ved det hele, men prøv at glemme det engang imellem og se på det positive. Livet er sgu da fedt - det er trods alt hvad vi selv gør det til :)

Bare lige lidt strøtanker.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 16-04-09 10:09

Og jeg har lige fået repareret en skade på min bil. En skade som forsikringsselskabet (Codan) accepterede uden brok. Lånebil bragt og endeligt afhentet. Flot behandling.
OG solen og i min have spirer alt, og mine hunde har det godt.
Joooooo - livet er herligt - også her.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-04-09 10:19

Livet er skøøøøønt og det er lige meget om man er syg eller rask. Livet skal leves og det er bare så dejligt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-04-09 10:23

Jo jo

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-04-09 10:50

Juhu - jeg er næsten ved at finde ud af hvordan min fødselsdagsgave fra Aldi virker.
Jeg kan endda simulere en køretur rundt på vejene uden at skulle bruge benzin.

Kommentar
Fra : nopops

Dato : 16-04-09 11:11

der er altid en for side og en bagside og jeg ser også efter for siden, jeg fødte mit andet barn også fortidlig - det regnede jeg med og havde købt tøj hjem i str 40 - og kan egnetilig godt lide at mine babyer er babyer længe han er nu 9 mdr og bruger str 68 (½år) og han er begyndt at kravle, rejse sig ved ting og kan side selv - det er sket siden den 10. så dygtig er han
han er så født med læbe-gumme-gane-drøbel-spalte, en ting jeg ikke var forberedt på, som voldte mig et stort chok og ikke mindst en smerte over at det var uladesiggøreligt at amme ham.
Men jeg fik jordens sødeste specialsundhedsplejerske, og fik den bedste malkemaskine hjem (som jeg drømte om også at have da jeg fik min datter)og den blev stillet til rådighed Gratis - der foruden fik jeg gratis engangs flasker, da det skal være nogle bløde nogen så man kan trykke mælken ud i munden på ham (han kan jo ikke danne undertryk) - og vi var i københavn i februar og blive opereret - de betalte transporten

jeg må sige at det er godt at være dansker havde jeg været fra ulandene havde de ikke gjort noget forham og jag måtte slide og slæbe for a se om jeg ville kunne få råd til operationerne - hans livskvalitet ville være forringet i den grad - og det er den ikke fordi vi bor i dk

jo livet er skønt - og jeg elsker at jeg er dansker

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-04-09 11:16

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 16-04-09 12:29

Hvor er det dog dejligt at se, at flere er glade.
Livet er skønt og alt for kort til at hænge sig i de dårlige ting.
Selvfølgelig skal vi også huske dem, og lære af dem, men for popkker da....

Hvis man stiller livet op i + og -, så fold papiret og gem de minusser væk.
Gemt men ikke glemt.

Jeg har fået en sms fra min datter for 5 minutter siden, hvor hun skriver at hun elsker mig, og er ved at bage bolle til jeg kommer hjem

Det er da skønt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-04-09 14:20

Sig hun skal bage rigeligt - for vi er på vej.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 16-04-09 14:24

Hehe Eyvind. Du kommer bare :)

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 16-04-09 16:00

Ja, men det er det da ...

http://www.youtube.com/watch?v=c5IIXeR5OUI

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-04-09 16:03

Joohhh, solen skinner da - på mine beskidte vinduer....

Jeres indlæg er terapi for mig - for det kan godt knibe med optimismen her...

Men JA - det er dejligt at være født i Danmark, og at leve her!

Jeg kommer også til nybagte boller og herligt selskab!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-04-09 16:43

Bare rolig Camilla, det bliver trist efterårsvejr i år også.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-04-09 19:02

Pyyhh, så kan man ikke se, hvor snavsede mine ruder er - tak Teil

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-04-09 14:20

Jo hele dagen.

Jeg har slået græs, første gang i år.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-04-09 14:53

Der bliver solrigt hele weekenden!

Dét er da dejligt!

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 17-04-09 15:04

Solen skinner. igen igen igen Fedt.

Bollerne smagte skøøøønt. Mine unger havde handlet og gjort rent på badeværelset (og efter bagningen :) ) Vi cyklede ned til stranden og gik en tur langs vandet. Min dreng slog smut - 11 hop med EEN sten - sejt.

Min veninde har fået nyt arbejde, og min svoger skal til samtale på mandag.

I skal da lige høre noget her :
Sidste lørdag var min mand, datter og jeg i Tyskland. I Förderpark - Flensborg.
Min datter og jeg skulle på toilet, det varede lidt, fordi vi skulle jo lige pjatte og lægge læbestiften igen. Da jeg kommer ud, står min mand med en lille pakke i hånden. Mens vi har været på toilet, har han været inde og skyndet på ekspedienten - købte en yndig halskæde til mig og et par øreringe til min datter. Helt på en almindelig lørdag :) Det er sgu da en dejlig mand, så han fik grillet mørbrad, bagte kartofler og så "glemte" jeg den grønne salat. hehe

Ja - hvor er det livet dog dejligt.

JørnRudolf - Tak for linket. Det er så skøn en sang.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-04-09 15:35

Det lyder rigtig dejligt! jeb3

Skøøønt med sådan en dejlig familie, som din!

Tillykke - jeg mener det - det er dejligt at se, når familier holder sammen i tykt og tyndt!

Så er der stadig håb for Verden

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-04-09 16:55

Citat
Der bliver solrigt hele weekenden!

Skal man døje med et dejligt liv hele weekenden ?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-04-09 23:13

Ja, beklager, do Teil

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-04-09 14:01

Jo for den, nu kan man ta en middagslur i haven.

Accepteret svar
Fra : JørnRudolph

Modtaget 100 point
Dato : 23-04-09 17:18

Don´t Worry be Happy

Life Is Beautiful ...

Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 24-04-09 08:48

Tak for svaret JørnRudolph.

Ja den er sgu skøn.

jeg er vild med Bobby :)