/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Telesløjfe??? Fullrate.
Fra : theill
Vist : 3698 gange
400 point
Dato : 15-04-09 19:47

Hej.

Skal have sat en fastnet telefon til.
Den trådløse telefon kan køre via routeren.
Men de resterende fastnet telefoner/stik i huset kan jeg ikke få til at virke.
Vi har haft fat i udbyderen som sagde at vi skulle have lavet en telesløjfe til de resterende stik i huset.

Men hvad er en telesløjfe???

Skal den laves fra routerens teleudtag sammen med den trådløse eller skal den laves før routeren???

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : theill

Dato : 15-04-09 19:47

Hov.
Glemte at fortælle at vi har fået FULLRATE.

Kommentar
Fra : theill

Dato : 15-04-09 19:49

En gang til...

Vi har fået FULLRATE.
og skal have sat en fastnet telefon til.
Den trådløse telefon kan køre via routeren.
Men de resterende fastnet telefoner/stik i huset kan jeg ikke få til at virke.
Vi har haft fat i udbyderen som sagde at vi skulle have lavet en telesløjfe til de resterende stik i huset.

Men hvad er en telesløjfe???

Skal den laves fra routerens teleudtag sammen med den trådløse eller skal den laves før routeren???

Håber der er nogen der kan hjælpe

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 410 point
Dato : 15-04-09 19:54

Hvis de andre stik du har i huset er fra en ældre telefon opkobling, så er det nok her at hunden ligger begravet.
Du skal frigøre dette kredsløb og koble det til den telefonudgang du har hos FULLRATE!

Jo det var vist FULLRATE du havde fået?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-04-09 19:59

Ledning fra router til de faste stik.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-04-09 20:00

Tror det stik hedder RJ11 til router

Kommentar
Fra : theill

Dato : 15-04-09 20:08

Hmmm...

Tak for svarene.

Det vil sige når jeg har 5 telefon stik,
og Fullrate sidder i det første skal jeg tage de sidste 4 stikk fra og koble dem på telestikket på routeren???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-04-09 20:16

Citat
og Fullrate sidder i det første skal jeg tage de sidste 4 stikk fra og koble dem på telestikket på routeren???

den forstår jeg slet ikke.

Er det IP telefon du vil koble.? ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-04-09 20:17

Yes SIR sådan skal du gøre for at det virker

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-04-09 00:04

ved ikke om det hjælper lidt

http://cubus-adsl.dk/elteknik/tele/ekstra_telefonstik.php

der et billed hvor der står sløjfe tilgangen SKAL blive siddene i det første stik de andre 2 ledninger tages fra (dem der går videre til de andre stik)
så er der flere muligheder med det nemmeste er at sætte et telefonstik på afgangen således at du nu har 2 stik siddene ved siden af hinanden så sætter du "et telefonstik" i tilgangs stikket og ind i tilgangen på routere/modemet. så tager du et ligeledes stik og sætter i dit afgangstik og sætter det til der hvor den tråløsetelefon sidder til nu så virker dine stik

Godkendelse af svar
Fra : theill

Dato : 24-04-09 19:26

Tak for svaret severino.