/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvad vil det koste
Fra : vonmissy
Vist : 548 gange
40 point
Dato : 14-04-09 16:06

Et udehus med isolerede væge, to døre, el, vand findes der.

Men hvad vil det koste at lave en lille lejlighed ud af den?

lille badeværelse, køkken, stue?

Der skal laves noget afløb til toilet, isoleret gulv, samt sættes vinduer i.

Nogen bud?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-04-09 16:18

100.000

Kommentar
Fra : vonmissy

Dato : 14-04-09 16:19

teil:

Ikke mere?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-04-09 16:20

Spørg en håndværker

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-04-09 16:24

Først skal du da undersøge om du i det hele taget må lave en lille lejlighed ud af dit "udehus".

Kommentar
Fra : vonmissy

Dato : 14-04-09 16:39

ja, selvfølgelig.. skal man undersøge det først.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-09 16:41

Citat
100.000

Mon ikke det var mere relevant at skrive FRA 100.000

Der findes da ikke et øje på Kandu der kan svare dig på det uden at se forholdende - og om du overhovedet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-04-09 16:55

Det er heller ikke uvæsentlig at få oplyst hvor stort det skal være ialt, og hver for sig - badeværelse- køkken og stue.

Kan i selv lave noget, eller skal der håndværkere til??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-04-09 17:02

I det øjeblik, der også bliver installeret et køkken i "udehuset", så bliver det betragtet som en selvstændig bolig.

Men det kommer jo meget an på om der er tilladelse til mere end 1 bolig på grunden.

Så forhør dig lige hos kommunen ... teknisk forvaltning.

Du kan indrette flere badeværelser, men køkkener, der skal du have tilladselse.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-04-09 17:10

Du kan jo også spørge om det er "mere tilladt" at lave et trinette

http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Sprog/Fremmedord/Tl-t%C3%A5/Trinette

et køleskab, et par kogeplader og en køkkenvask

Kommentar
Fra : vonmissy

Dato : 14-04-09 19:05

Beklager oplysningen "boligen" er 60 m3

jeg er godt lar over at der skal tilladelser til, det var bare ikke det spørgsmålet gik på. Jeg er mere interesseret i at vide hvad det i alt vil "beløbe" sig op i, - sådn at jeg kan se om det overhoved kan svare sig at lave en fin lille lejlighed man kunne leje ud derude

Og med hensyn til håndværker eller ej, ja, så er der jo en del regler der skal overholdes, derved også noget autoriseret hjælp må forventes.. men ellers kan vi sagtns selv sætte loft op o.l.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-09 19:10

Der er stadig IKKE nogen der kan svare dig UDEN at se det....

Det vil blive rent LOTTO

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-04-09 19:10

hvis du skal have håndværkere til at lave det hele kommer du et pænt stykke over 500 000.
det er alt for dyrt at lave beboelse i et gammelt udhus. der er forfærdelig mange myndighedskrav der skal opfyldes og det kan slet ikke betale sig.
tømreren

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 14-04-09 19:21

Hvis du har alle delene og selv kan lave håndværkerarbejdet på nær det med autorisation, kan det muligvis gøres for under 200 000. Der skal jo laves vand, el og kloak, og det skal der folk til!

Annuller spørgsmålet
Fra : vonmissy

Dato : 15-04-09 08:02

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål