/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Nogen, der kan forstå det?
Fra : PeterTheisen
Vist : 410 gange
20 point
Dato : 13-04-09 19:23

Det Radikale Venstre vil have dagpengeperioden forkortet til 2,5 år, men er modstander af starthjælpen og kontanthjælpsloftet, selvom det principielt er det samme politiske tankegods. Kan I se logikken, eller vil de bare holde indvandrerne væk fra arbejdsmarkedet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-09 19:30

Ja

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 30 point
Dato : 13-04-09 19:51

Starthjælpen og kontanthjælpsloftet er begge designet til at ramme etnerne, mens en forkortelse af dagpengeperioden vil ramme (hjælpe hurtigere tilbage på arbejde er der vist nogen der mener) alle arbejdsløse, hvad der med nogle få undtagelser nør vil sige mennesker, der tidligere har haft et arbejde, ellers kan man ikke komme i A-kasse.

Så det er to forskellige grupper de rammer, desuden er RV vel det mest etnervenlige/mindst etnerfjendske part vi har, så de er næppe ude på at ramme etnerne.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 13-04-09 19:52

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-04-09 22:42

Selv tak