/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Findes han? Ole Christian Kihl
Fra : modersvilje
Vist : 819 gange
300 point
Dato : 13-04-09 18:38

Er Ole Christian Kihl & Kristian Frederik Warnecke Kihl Samme person

Ole Christian Kihl f. 16 januar 1901
Han er med i FT 1906 & 1916
Men han er ikke at finde i kirkebøgerne

Jeg har fundet hans bror
Kristian Frederik Warnecke Kihl f. 16 januar 1902
Men han er ikke med i FT 1906 & 1916

Kristian Frederik Warnecke Kihl er fundet både døbt og konfirmeret i kirkebogen
Døbt Sct. Thomas kirke 1898-1902 opslag 284 nr. 13
Konfirmeret Mariendal kirke 1917-1928 opslag 6
(børnene både før og efter Kristian er døbt/konfirmeret i samme kirke)

Forældrene og Ole Christian i
FT 1906 - Dr. Olgasvej 26 opslag 38
FT 1916 - Dr. Olgasvej 26 opslag 246

Er det eller er det ikke samme person?
Begge dele er lige underligt

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 13-04-09 18:56

Hej

Jeg kan ikke svare dig.

Men du kan tage på Rigsarkivet og kigge folketællingen 1901 - da han efter sigende er født 16 Januar 1901 bør han være med i denne.

Lis

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 14-04-09 09:37

Hej Lis

Ja! Det vil jeg også prøve næste gang jeg kommer til Hovedstaden,
Håber så bare at familien bor på Dr. Olgasvej i FT 1901

I mellemtiden ville bare høre om en fra Kandu måske havde et godt bud på dette "lille" problem

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-04-09 14:59

jeg tror du skal se efter
hvor kihl er gift?
og hvor de bor på daværende tidspunkt det kan jo være ole er født i det sogn.
og en af de to sønnerne evt.er død
senta

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 14-04-09 16:05

Hej Senta
Kristians/Oles forældre er gift i Vor Frue Kirke 13 jul 1895

Ole lever i FT 1916
Kristian er død i 1937

Den ene søn er i FT & den 2. søn er i kirkebøgerne

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-04-09 23:27

som lis skrev skal du på arkivet og se i folketællingen 1901 god jagt
senta

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 21-04-09 13:38

Ole Christian Kihl og Kristian Frederik Warnecke Kihl er en og samme person.
Ole/Kristian er født 16/1-1902.

Af mandtalslisterne fremgår, at barnet blev kaldt sit fødenavn indtil oktober 1906,
hvor man begynder at kalde drengen Ole.
Navnet Ole går igen i alle mandtalslister, og senere i skattebøgerne,
hvor der i skattebogen 1925/26 står anført navnet Ole Kihl,
i parentes Christian Frederik Warnecke Kihl kaldet Ole

MVH
Modersvilje

Annuller spørgsmålet
Fra : modersvilje

Dato : 22-04-09 09:13

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

MVH
Modersvilje