/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Økonomi mellem 2 udd...
Fra : Bakuda21
Vist : 772 gange
300 point
Dato : 13-04-09 17:05

Hejsa

Jeg er studerende på pædagoguddannelsen, men har nu ombestemt mig, da jeg har fundet ud af, at jeg ikke har det så godt med at arbejde med mennesker...

Jeg har allerede fundet en anden som jeg rigtig godt kunne tænke mig, nemlig administrationsøkonom.

Men jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre med økonomien, da den anden udd først starter til september, og jeg kan senest droppe ud sidst i maj. Så jeg står og mangler en form for indkomst i 3 måneder.

Er der nogen der har nogen muligheder, da jeg intet aner om fagforeninger, og kontanthjælp, og hvad der nu ellers er :D

På forhånd tak
Bakuda

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-04-09 17:11

Du er vel ikke i en fagforening når du var under uddannelse??

Du er berettiget til kontanthjælp

Du kan læse om regnlerne her

http://www.syddjurs.dk/Portaler/Borger/Arbejde/Kontanthj%C3%A6lp+og+starthj%C3%A6lp/Regler+for+kontanthj%C3%A6lp+-+starthj%C3%A6lp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-04-09 17:13

Du kan også søge sommerjob, Tivoli/Bakken, iskiosker mm, men helt nemt bliver det nok ikke i disse krisetider og slet ikke når jobbet er i så begrænset en priode, men det er da en mulighed

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-04-09 19:20

Der er masser af sommerjobs at få, så det er bare at komme i gang. Men det skal nok være noget med en avisrute eller lignende, hvis du ikke vil arbejde med mennesker

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-04-09 19:54

Flere kommuner har været ret kontante overfor unge mennesker der skal have fyldt hullet ud mellem 2 gange SU og anvendt ret sur straks-aktivering, i form af murstensrens osv. Så ovenstående gode råd om jobs i sommerlandet var nok at foretrække. De store feriebyers restaurationsliv plejer at søge ret massivt. Så lur lidt på restaurationerne i de ferieområder der kunne være relevante. På hjemmesiderne oplyses oftest hvilke jobs der er ledige.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 13-04-09 20:58

De fleste kommuner vurdere at man ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet hvis man er blevet optaget på en videregående uddanellse eller har planer om dette.

Du kan således hverken få kontanthjælp eller dagpenge men må finde dig et job.

Du kan sandsynligvis få vejledning vedrørende ufaglærte job ved at henvende dig i Jobcentret.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 13-04-09 23:44

Da jeg skulle skulle skifte uddandelse fik jeg besked om at da jeg ikke var til rådighed til arbejde kunne jeg ikke få noget.. Hvis jeg ville havde noget støtte måtte jeg droppe at begynde på den anden uddandelse.

Men det var kun 1 månde jeg skulle havde hjælp ved ikke om det er anderledelse ved 3 månder.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 14-04-09 02:17

Du kan også prøve at høre en a-kasse om du kan komme ind under dimetentsatsen. Jeg ved dog ikke om man skal være færdigudlært.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 300 point
Dato : 14-04-09 06:34

Hvis alt glipper, kan du som alternativ - fortsætte din nuværende uddannelse - og så droppe ud, når du kan påbegynde den nye??

Godkendelse af svar
Fra : Bakuda21

Dato : 20-04-09 20:45

Tak for svaret Nordsted1.