/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Synkronisering
Fra : bhermann
Vist : 939 gange
100 point
Dato : 13-04-09 08:42

Forsøger at sætte noget back-up op imellem en laptop og en ekstern USB-harddisk.

Har bevæget mig ind i "Synkroniserings-center", hvor jeg åbenbart skal konfigurere nyt synkroniseringsforhold. Men der er helt tomt derinde, den eksterne HD fremgår ikke, så hvordan kommer jeg overhovedet i gang. Er helt ny i back-up verdenen, men har brændt fingrene, så jeg vil gerne have det automatiseret fremover.

Al hjælp er velkommen, men det skal nok skæres ud i pap

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 110 point
Dato : 13-04-09 08:59

Prøv Synctoy fra Microsoft!

Det virker ved at man 'parrer' 2 mapper eller drev, og så vælger om de 2 mapper/drev skal være ens, eller der kun skal kopieres den ene eller den anden vej!

Og med priserne og størrelsen på dagens harddiske, er der ikke meget vundet ved at zip'e eller pakke filer, da det er 100% nemmere at finde sine ting igen ved en simpel kopiering af data!

Du kan læse mere om programmet, læse en vejledning og downloade via -

http://www.gratis-it.dk/nyheder/synctoy/ - vejledningen er på dansk og nem at følge, og så bruger jeg da Synctoy selv

Direkte download link - http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=E0FC1154-C975-4814-9649-CCE41AF06EB7&displaylang=en - Huske at vælge den rigtig sprogversion!!'

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 13-04-09 10:28

Et andet her og det er også gratis...

http://www.educ.umu.se/~cobian/cobianbackup.htm

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 13-04-09 10:30
Godkendelse af svar
Fra : bhermann

Dato : 15-04-09 18:07

Tak for svaret dogvillestar.