/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
Får jeg pengene retur ?
Fra : lasseemil
Vist : 1463 gange
300 point
Dato : 12-04-09 04:18

Jeg er 54 år og er på nippet til at få pension. Får jeg alle de penge,
jeg har indbetalt for at være berettiget til efterløn,retur.
Jeg indbetaler stadig hver kvartal,og er berretiget nu. ??????

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 12-04-09 06:42

Citat
Jeg er 54 år og er på nippet til at få pension. Får jeg alle de penge,
jeg har indbetalt for at være berettiget til efterløn,retur.
Jeg indbetaler stadig hver kvartal,og er berretiget nu. ??????

Har du IKKe fået sendt et BREV___søg på skat
JEG har fået mit og brokker mig IKKE.

<NOGET BLIEVER UDBETALT = ANDET SKAL DU SØGE OM AT få__= udbetalt

Ellers SØG herinde PÅ ______ (KLUMME)
han kender ALT TIL MØJ_UDGIFTER OG TRANSPORT AF SAMME//////

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 12-04-09 07:07

Du kan til enhver tid fravælge efterlønsordningen og få dit efterlønsbidrag tilbagebetalt.

Tilbagebetalingen skal som udgangspunkt ske til en dansk eller udenlandsk arbejdsmarkedspension. Har du ikke en arbejdsmarkedspension, kan pengene overføres til en anden pensionsordning efter dit valg. Hvis du vælger at overføre pengene til en udenlandsk pensionsordning, skal du betale 60 pct. i afgift til staten.

Hvis du har indbetalt mindre end 1 år, er fyldt 60 år eller har fået tilkendt førtidspension, tilbagebetales beløbet kontant mod et skattefradrag.
http://www.ca.dk/efterloen/3100.html

God påske

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 300 point
Dato : 12-04-09 08:00

Lidt mere her
Citat
Du kan også få beløbet retur, hvis du bliver tilkendt førtidspension. Så beskattes det med 30 %.

http://www.dsa-akasse.dk/dsa/tekstlink.asp?id=4089156&menu=0

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-04-09 17:54

Ja ved overgang til førtidspension udbetales de kontant, men som nævnt med et skattefradrag....F***** noget svineri som SKAT stjæler med arme og ben....de penge har man jo betalt indkomstskat af før de blev indbetalt til efterlønsbidraget

Godkendelse af svar
Fra : lasseemil

Dato : 13-04-09 07:06

T
ak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-04-09 07:49

Selv tak