/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
krav til højde på røgrør.
Fra : CCjunior
Vist : 651 gange
100 point
Dato : 11-04-09 08:13

pga min skorsten vil jeg gerne have en ny keddel hvor røgrøret på kedlen sidder under 90cm
Keddelen skal være godkendt til træ og må meget gerne være forberedt til stoker. Men ak. det er faktisk svært at finde en keddel der har så lavt et røgrør.
Nogen der kender et mærke ??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-04-09 13:41

Kedeel med et d. De findes ikke til træ. Der er normalt vand i en kedel.

Du tænker nok på fyret , men det er ikke kedlen.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 11-04-09 13:43

hmm.. jow jaaaa det er jo nok rigtigt nok..hehe..

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 13-04-09 20:01

Det hedder da en gaskedel eller en oliekeddel.
Der findes faktisk også fastbrændselskedler......

Tror du ikke det er nemmere at ændre aftrækket fra en nykedel så det passer, istedet for at prøve på at finde, en med det rigtige mål.

Gasmande2

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 13-04-09 20:02

Og fyret sidder jo rent faktisk på kedlen....

Det kan være et olie- eller gasfyr

Annuller spørgsmålet
Fra : CCjunior

Dato : 13-04-09 20:30

Det ender sq nok med at jeg må bide i det sure æble og få flyttet mit hovedstrømskabel samt lavet hele min rørføring om.. Det skulle jeg sq ha tænkt på da jeg lavede fyrrum for 2 år siden.. Men af skade bliver man klog