/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Halver antallet af danske F-16
Fra : PeterTheisen
Vist : 390 gange
20 point
Dato : 10-04-09 20:51

Synes I, at dette er en god idé?

Jeg synes, eftersom krig ikke kan betale sig økonomisk eller socialt, ligesom pengene gives dårligt ud, da Danmark alligevel hverken kan gøre fra eller til i det storpolitiske spil.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-04-09 20:53

næh, ud med dem alle

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 30 point
Dato : 10-04-09 21:35

Jeg er ikke på nogen måde tilhænger af krudt, kugler og kampfly, og mener at NATO fint burde kunne leve med en meget mere tilbagetrukken rolle i verden, tvangsomvendelse af folk, være sig religiøst eller politisk, er ikke en god idé.

Men så længe vi er medlem af NATO, og de ikke har ændret startegi, er vi vel i et eller andet omfang nødt til at betale "medlemsbidraget" og ikke prøve at snige os ind på en børnebillet.

Desværre tror jeg ikke den kommende generalsekretær ser verden på min måde og prøver at øndre krigerstrategien

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 10-04-09 22:02

Ja - brug de penge til noget mere fornuftigt !

Og meld Danmark ud af NATO + træk tropperne væk fra Afghanistan ...

Så bliver finanskrisen måske løst (?)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-04-09 22:41

Nej køb nogle flere og gerne mere moderne, og gør Danmark til en stormagt

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-04-09 23:16

Jeg synes at det er fint at skære tallet ned til det halve, Danmark har langt fra brug for så mange fly. Vi kan fint overholde vores forpligtigelser, med et lavere antal end i dag.
Og Danmark bliver heldigvis aldrig en stormagt.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 11-04-09 08:21

Antallet på 48 F-16 blev besluttet midt under den kolde krig.

Situationen er en helt anden nu og styrken bør tilpasses til dette.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 11-04-09 08:44

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-04-09 11:43

Selv tak, Petertheisen, men jeg håber nu alligevel fornuften vil sejre så vi ikke køber flere end nødvendigt.

Argumentet fra V's forsvarordfører, Nonbo, er noget af det ringeste jeg længe har hørt, nemlig at så bliver de bare dyrere. Hvis de bliver dyrere kan vi jo bare købe svensk, i stedet for at være forlovet med amerikanske flyfabrikker, og dobbelt så dyre bliver de vel under ingen omstændigheder