/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Øl rute i tyskland?
Fra : tinolarsen
Vist : 1356 gange
100 point
Dato : 08-04-09 20:23

Mig og en ven og har snakket om at tage en tur til tyskland til sommer og se på en masse bryggerier.

Nogen der kender til en eller ande "øl-rute" eller lign., eller kan anbefale nogle bryggerier vi skal se??

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 08-04-09 20:35

Jeg vil anbefale dig at kigge her på danske ølentusiasters side, der er også links til de mange tyske bryggerier.

Rigtig god tur
Citat
En imponerende liste over tyske bryggerier. Man søger geografisk ved at klikke på et kort over Tyskland, eller direkte med søgeord.
Listen indeholder adresser, telefonnumre, email-adresser, web-adresser, produktlister m.m.

http://www.ale.dk/index.php?id=1109

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-04-09 20:38

I modsætning til i Danmark, hvor vi har nogle få store bryggerier med Carlsberg i spidsen,
har hver større by i Tyskland sit lokale bryggeri...

Mest udbredt i Sydtyskland, især Bayern men hovedsæde i München, så tag I dertil:

Her nederst et af de mere kendte steder:
http://www.hotel-monaco.de/hotel-muenchen/Historisches-Muenchen-Altstadt-Marienplatz-Im-Tal-Muenchen.php?1c05e041cdc5e4793c19d04a0f0e5b58=5f5442882781964c0b96b10a1cee8c0f

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-04-09 20:58

ENHVER tysk by med respekt for sig selv og over 10.000 (ofte mindre) indbyggere HAR et bryggeri...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-04-09 21:00

PS...

MANGE af disse småbryggeriers produkter kan slet ikke købes i handel - KUN på bryggeriet, der som ofte har servering i lokalerne.....

Kommentar
Fra : Larsigne

Dato : 08-04-09 22:16

Tror at denne side kan bruges: www.hausbrauerei.de/brauereien/brauer_d.php#top
Øverst på siden klikkes der bare på den delstat man ønsker og derefter kan der klikkes på det bryggeri der ønskes, med adrese og telefonummer. Enkelte links virker ikke - måske har de ikke nogen hjemmeside, eller er lukkede
Men der er godt nok mange bryggerier på denne side - tror ikke tiden i sommer rækker til at nå dem alle

God fornøjelse fra Larsigne

Godkendelse af svar
Fra : tinolarsen

Dato : 09-04-09 10:58

Tak for svaret HelleBirgitte.
og tak til jer andre for de gode forslag... - skal nok blive en god tur.. - ærgeligt det er i bil.. -måske man skulle søge efter en chauffør...

God påske(bryg) til jer alle..

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 09-04-09 12:39

Selv tak og rigtig go´ tur

Ja en fin ide med en chauffør