/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Nu sker der noget eller??
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 740 gange
300 point
Dato : 08-04-09 20:21

NU sker der heldigvis noget der vil skåne den stakkels agerhøne for kun at blive udsat i forbindelse med hundetræning.
http://www.dmk-online.dk/klubben/Sider%20til%20Hyperlink%202009/Agerhønejagten%20er%20i%20fare.doc
De stakkels hundesportsfolk er gået i panik og kaldt til samling for at bibeholde status Q, men kan det være rigtig at en fugleart skal have jagttid kun for at tilfredsstille en lille minoritet, JEG har aldrig haft problemer med at træne på vilde fugle
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-04-09 20:42

Klovn hvor vil du finde vilde fugle uden suplerende udsætning i zoologisk have........

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 08-04-09 23:29

Knudsen for det første husk jeg har flere stjerner en dig så derfor ved jeg også mer end dig

Du kalder mig en klovn? hvorfor, jeg prøver netop at beskytte en fugleart der er i tilbagegang, men det er ikke ved at løbe rundt efter den med indavlede hunde i yngletiden.
Du indrømmer selv i dit indlæg at der ikke findes fugle, hvis der ikke blev udsat, så er det da helt galt fat med de danske markfugle. Agerhønen fik ikke så meget opmærksomhed hvis ikke hundesportsfolket var til, gå nu ud og find vilde fugle, men det kræver jo en ordentlig hund.
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-04-09 02:01

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 09-04-09 05:53

Kære alle

Biotobpleje er vejen frem og ikke endeløse udsætninger af fugle til jagt og hundesport, hvad hjælper det at udsætte en masse agerhøns ud, når den pågældende biotob ikke kan bære det.

bb1 eller Bent for det er vel i orden jeg kalder dig Bent, vi kender efterhånden hinanden, så er det vel i orden vi er på fornavn, du skriver bl.a.
Citat
Hvor vil du finde vilde fugle uden suplerende udsætning

Når du selv er kommet til den erkendelse, må der ske noget andet en udsætning, men for dig er det vel kroner og øre der tæller på din lejede jagt, et sublement til jagtlejen når den skal betales, du skriver også
Citat
i zoologisk have

Jeg ved godt du gerne vil skyde i nærheden af hegninger, men hvorfor er sådan en som dig der er vokset op i en tidsalder hvor markerne var mere vildtvenlige, hoppet med på den galej

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-04-09 15:16

Det er jo netop det jeg IKKE gør (umåde holden udsætning ) men hvor skulle du vide det fra.
Godt nok udtaler du dig, som ekspert, men dine spørgsmål viser jo, at din viden er ganske begrændset og at du har de forkerte rådgivere, netop de mennesker, som foretager udsætninger uden førts at have foretaget biotop forbedringer.

Jeg har deltaget i dette game i mange år og der er naturligvis sket en udvikling i det også.

Desuden foretager jeg slet ikke selv nogen form for udsætning. Det har jeg folk til. Hvilket du havde vidst, hvis du havde haft det mindste kendskab til, hvad jeg gør og ikke gør, men igen dine rådgivere fortæller dig ikke sandheden. Jeg har folk til både at udruge,udsætte og fodre, men lad det så også være sagt, at er der ingen jagt til at betale for det, så bliver der heller ingen udsætning.

Svar mig lige på: Hvorfor skulle man stadigvæk udsætte, hvis der ingen jagt tid er på den pågældende art - blot for sjov.......
Man kunne gøre det det sidste år, som tak til naturen for det overskud man har høstet, men ellers ville det være, som at smide rent vand væk.....

Du må gerne kalde mig Bent, men lov mig så at bruge hovedet inden du stiller nye spørgsmål..

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-04-09 19:10

Analfabeten og klovnen fra Bottrup skriver Gudhjælpemig:
Svar mig lige på: Hvorfor skulle man stadigvæk udsætte, hvis der ingen jagt tid er på den pågældende art - blot for sjov.......

Kunne du måske forestille dig, at man fortsatte udsætningen for at bringe bestanden på ret køl - med en fredningsperiode på måske 5 år??

Nej! det kan du ikke, fordi din tankevirksomhed i virkeligheden ophørte, da du flyttede til København.

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 09-04-09 20:00

Nu er det sådan for agerhønen (og de fleste andre vildtarter der er i tilbagegang), at afskydningen overhovedet ingenting har at sige, for mange arter (især agerhøne og hare) er de i tilbagegang da landbruget bruger andre dyrkningsmetoder end de gjorde for år tilbage. Jægerforbundet forsøger at få landbruget til at lave driften således at vildtet får bedre vilkår og med agerhønen som frontfigur. Hvis agerhønen blev fredet tror jeg det er meget begrænset hvor meget hensyn der ville blive taget til den, ikke kun fordi man ikke kan udnytte den jagtligt mere, men også fordi at det ser ud som om "slaget" er tabt. Derfor kan jeg ikke se ideen i at frede agerhønen.

Jeg synes det er yderst belastende for debatten at der skal være den personfnidder som der er, og jeg kan sige at det ikke gavner nogen af jer. Hvis i reprænsentere de to jagtforeninger i er medlemmer af, så ville jeg melde mig ud af dj på stedet og aldrig nogensinde overveje at melde mig ind i dls, og jeg er sikker på at mange læsere har det på samme måde.

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 09-04-09 20:02

Den sidste del af mit indlæg handler ikke så meget om denne tråd, men mere om debatten i sin helhed det sidste stykke tid.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-04-09 20:40

Simon-ms.
Jeg har altid betragtet dig som en sober skribent her på siden, og hvad angår den sidste del af dit indlæg, så kan jeg ikke være mere enig.
Men når du skriver, at en foreløbig fredning ikke vil gavne den sidste del af bestanden herhjemme, så må jeg opløfte et trefoldigt Halleluja. Det kan du simpelthen ikke mene. Det som du fremfører kan passende omskrives til følgende: "Nåh ja! Når skidtet alligevel er udrydningstruet, så kan vi squ lige så godt skyde resten".

Hvis nogen er interesseret i at få banket en pasende bestand op herhjemme, så må man squ yde for sagen. Og det er lige her problemet opstår. Man vil bare nasse på naturen og på landbruget. Tumperne i DJ kan ikek fortstå, at der skal tjenes penge til termin etc. for at overleve. Landbruget har det ad helvede til for øjeblikket, og man er tvunget til at dyrke så tæt på 100% af landbrugsjorden - for at få det til at løbe rundt.

Hvis hundefolket vil have lov til at pleje deres hobby, så må de udsætte maksimalt og vente i f.eks. 5 år, til agerhønsene er kommet på fode igen.

Det latterlige indlæg fra DMK siger desværre temmeligt meget om intelligensen og motivredeligheden hos forfatteren - og åbenbart også foreningen.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-04-09 22:04

Kære E.B.B. Hvorfor kunne du ikke blot undlade den sidste del af dit indlæg?

Så havde der da været en smule fornuft i det du skriver.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-04-09 22:20

Hvad med et svar til mig - i stedet for den evige legen Dupont & Dupont.

Indkalderen til mødet skriver således, og det kategoriserer ham som en komplet idiot.

"Mød talstærkt op, fyld lokalerne til bristepunktet til gavn for agerhønen, agerhøne jagten og sporten med den stående hund".

Samtidig skriver han, at der ikke skal fredes eller begrænses noget som helst, men det er måske for meget at forlange, at du læser indholdet med forståelse. Hvordan Fanden kan man gavne agerhønsene ved fortsat at nedskyde et antal, som på længere sigt fjerner fuglen fra den danske fauna?.

Jeg undte egrne agerhønen en endnu større udsætning i en periode, hvor den samtidig skulle fredes.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-04-09 23:41

Hvis du vil have et svar fra den,der indkalder til møde,så kunne du jo spørge ham.

Jeg har ikke indkaldt til noget møde eller skrevet noget på D.M.K.`s hjemme side om agrhønen.
Selvfølgelig har jeg min mening om det, men den ligger langt fra din. Og jeg gider simpelthend ikke at diskutere med dig netop på grund af den holdning du ligger for dagen.
Den er simpelthend for himmelråbende naiv.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-04-09 00:42

Nej E.B.B. (Tombaneser) Jeg kunne ikke drømme om, at skamme mig over at kalde dig naiv, for man er langt mere end det, hvis man opponere imod at nogen indkalder til et møde og en diskussion om, at rede jagten på vores markvildt.

Du og den forening du repræsentere skriger jo i tide og utide op om: Den lille mands jagt. Her var virkelig en mulighed for, at I kunne markere Jer, men hvad gør du? – bryder ud i dit sædvanlige angreb på alt og alle, som ikke lige deler din mening.

Hvis du tror du kan rede noget ved det - så er du naiv......

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-04-09 00:43

Hvis jeg nu kunne stole på dig, altså at du ikke gider diskutere med mig, så er jeg en meget tilfreds deltager. Så undgår vi dine sædvanlige stupide bemærkninger og meninger. Derfor en dybtfølt tak.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-04-09 00:55

Til Sandhedsvidnet.
Jeg forstår ganske udmærket dit synspunkt. Det er for mig ubegribeligt, at repræsentanter fra DJ - uden at rødme, gang på gang fremkommer med rapporter om de forskellige vildtartes tilvækst, når optællinger ganske enkelt viser en tilbagegang. Formanden for DMK påstår Gudhjælpemig, at agerhønen er i tilvækst og at en fredning ikke er løsningen på problemet. Det samme gælder råvildtet. Her hører man ligeså ofte, at råvildtet aldrig har haft det så godt som nu, hvor landmændende er nødsaget til at oppløje brakjord. Antallet af bortskudt råvildt er jo også dalet betydeligt. Med antallet af en kraftig tilvækst af riffeljægere burde resultatet have været det modsatte. Men hvorfor lyver man så skamløst? For at pleje sin egen lille Hassan.
Jægerne burde selv tage affære - altså ved at indstille skydningen til agerhøns, men det er der altså nogle grupper der nægter at gøre. Derfor skal agerhønen fredes de næste 5 år. Ellers vil kun ganske få jægere fremover opleve at se disse pragtfulde fugle.
Man kan derfor konkludere, at moralen herhjemme er betændt og kræver behandling i form at tvungne løsninger - altså fredning.
Har man en stående hønsehund, så står den nok for så meget andet. Det er kun et spørgsmål om at ændre på dressuren.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-04-09 01:42

indnu engang,men selvfølgelig en person, der er så naiv som du kan jo ikke mene andet----

Var det en forkortelse af jagtiden på dykænder det drejede sig om,så skulle I blot høre hvor hylerne kunne hyle......

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-04-09 02:51

Hvor naiv og uvidende må man have lov til, at være, i alle tilfælde ikke så naiv, som E.B.B. Hvis man er valgt til at repræsentere en jagtforening hvor lille og ubetydelig den end måtte være på de bonede gulve….

Landets to største jagthundeklubber har afholdt deres forårs markprøver her omkring med flere hundrede deltagere alle roste arrangementet og udtalte at det var flere år siden, de havde oplevet så mange agerhøns under en forårs prøve og hvor er de så kommet fra?
Det må i sagens natur være vilde fugle for årets tilvækst har opdrætterne endnu ikke puttet i rugemaskinerne, så hvem skulle kunne have udsat de mange fugle?
Og hvorfor er de ikke blevet jaget væk eller skræmt til døde, som det er blevet påstået at de ville blive fordi der blev trænet på dem?

Jeg kan godt give en forklaring for den er ganske enkel. Her omkring er der jagtforeninger, større opdrættere og to af landets største jagthunde kenneler ( det er ikke spankin) samt flere lodsejere, der hver for sig har gjort et stort arbejde for, at forbedre biotopen for vores markvildt og har gjort det igennem mange år.
Disse tiltag er ved at bære frugt ligesom flere og flere landmænd er gået over til økologisk drift og har genetableret læhegn og remisser og det er bla. Sket på krav fra jægerne.
Det er at være ganske naivt og at gå jagtmodstandernes ærinde at sige: Fredning for det er slet ikke løsningen.
Det er bare at være naiv….

Accepteret svar
Fra : TheRealDeal

Modtaget 300 point
Dato : 10-04-09 11:02

Kære alle

Det er da helt hen i vejret, at påstå fortsat jagt på en fugl der i er tilbagegang, får den til at gå frem.

Det er da bevist igennem flere år at den massive udsætning ikke har fået agerhønen til eksplodere i sin tilstædeværelse i den dansk fauna.

Der bliver nævnt at DLS skal støtte op om agerhønen, fordi det åbenbart skulle være den lille mands jagtobjekt, sikke en gang sludder, den lille mand har ikke en chanse for at skyde en agerhøne på hans få ha. jord, det er kun der hvor udsætningen sker muligheden vil være til stede, eller de omkringliggende arealer.

Fred den fugl i en 5 årige periode og lad jagttegnsmidlerne betale for udsætning i de områder den vil være en naturlig del af faunaen og samtidig med skal det danske landbrug være tvunget til igennem EU og med støtte og det hel, at stille en hvis procentdel af deres arealer til rådighed for en biotobpleje der falder i fuglens smag.

Der bliver nævnt økologi, den har vist trange kår for tiden og mange er ved at omlægge til traditionel drift eller helt at afvikle disse brug, da betalingen ikke står mål til udgifterne.

The Real Deal

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-04-09 11:30

Bottrupmanden, som hvad udseendet angår ikke står tilbage for Grauballemanden, bliver ved med at tale om en E.B.B. som danser ungarnsk rhapsody på nogle bonede gulve hos et såkaldt ubetydeligt jagtforbund.
Hvad trak dig, bette Bent, da du med ulovlige midler forsøgte at kuppe hovedbestyrelsen hos netop DLS?
Nu er forbundet ikke fint nok mere - fordi du blev smidt ud til musik af salig Susa fra Suomi.
Og hvad angår de agerhøns su nævner, så er det vel nogle du har opdrættet i smug.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-04-09 12:19

Det er sådan en gang pladder/personfnidder der stopper en hver saglig debat.

Derfor er E.B.B./ tompeneseren farlig for jagten i Danmark og en forening som D.L.S. ligeså en forening, som går ind for mindre jagt går jagtmodstandernes ærinde - eller sagt på en anden måde: Man skal ikke skide i egen rede og slet ikke hvis der i forvejen er lort nok for så bliver der ikke engang plads til en selv.

Det er måske også derfor, at det slet ikke var D.L.S. E.B.B. repræsenterede på de bonede gulve, men foreningen Kyst land og fjord. Det var den forening, som var inviteret D.L.S den regnede man slet ikke med. Det de kloge så ikke kunne vide var, at kyst land og fjord sidder på de vigtigste bestyrelses poster i D.L.S. så reelt eksistere den forening slet ikke mere.....

Og kære EBB hvor ved jeg så det fra: Jo jeg har haft kontakt med to personer fra udvalget og de har begge fortalt om dine holdninger, som de grinede meget af en jæger der ikke vil kæmpe for sin ret....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-04-09 12:46

Yihahhhh, så kom der gang i den gamle idiot fra Bottrup. Troede ellers du var gået i forrådnelse.
Hvorfor bliver du ved med at klynge dig til at jeg skulle være E.B.B.? Er det ud fra de samme traditioner fra din hjemegn, hvor man har skreget halleuja de sidste 200 år - i håbet om at blive forfordelt af Vorherre? Det er jo gået ad helvede til på egnen, hvor I længe har haft socialistisk styring af kommunesystemet. Jeg tror Vorherre har set, at I er en flok selviske ugudelige Sataner som ikke fortjener noget som helst. Så Halleluja for det.

Men hvor er det trist at vælge hunderace ud fra et enkelt jagtobjekt. Så tror Fanden, at man nu er kommet ud af røret, for at forsvare fortsat jagt på en uddøende fugleart. Du kunne jo prøve med et Fadervor - Bent skidespræller.

Hvis du var formand for Foreningen For Trebenede Skulende Kaukasiske Hønsehunde (FFSTKH) som kun står for Lurendrejede Skeløjede Kaukasisk Pragtagerhøne, så ville du altid være leveringsdygtig i fugle til prøver, selv om fuglen aldrig har været registreret i Danmark.

Og hvis jeg var din nabo, så ville jeg bevogte mine rugehøner døgnet rundt - din gamle hønsetyv.

Pas nu på med Påskebryggen. Din far havde jo et problem med Lommelærken. Men, som du skriver, så var han jo stærkt interesseret i fuglelivet. Skål du gamle.

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 10-04-09 15:58

Tonganeseren
Tingene er altså ikke så simple som du gør dem til, bestanden har en naturlig dødelighed i løbet af et år. Denne dødelighed vil stige såfremt at en del af bestanden bliver afskudt i stedet, bare se det forsøg der blev udført for år tilbage med harer, hvor der var en ø(kan ikke huske navnet på den) hvor man fjernede halvdelen af bestanden, årerne efter var dødeligheden ekstremt lav, indtil bestanden igen nåede terræns bæreevne, så steg dødeligheden igen. Det forholder sig på samme måde med de fleste vildtarter, men især for fasan og agerhøne, da de begge er arter hvor dødeligheden er meget høj og hvor hvert individ for mange unger.
Derfor opnår man ikke noget ved at frede agerhønen udover at folk mister interessen for at hjælpe den, tingene er ikke altid så simple som de ser ud.

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 10-04-09 17:21

Tak for svaret TheRealDeal, vi kommer nok ikke længere med det her spørgsmål.
SHV

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-04-09 18:35

Nej, det er svært når nogle er klogere end eksperterne på Kalø og flere hundrede hundefolk.....

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 10-04-09 19:19

Knudsen Kalø er i lommen på jagttegnsmidlerne og hundesportsfolket er bange for at miste en nem fugl til deres støvlepudsere
SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren