/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Hjemmeside med videoklip
Fra : jansler
Vist : 575 gange
100 point
Dato : 08-04-09 12:39

Hej

Jeg vil gerne lave en hjemmeisde med videoklip og har tænkt mig følgende:

Forsiden
Brødtekst. Videoklip.
Plads til reklamer i begge sider. Reklamer i forskellige størrelser.
I venstre side skal være 20 menuer.
Brødtekst under menuen.

Underside 1: Brødtekst med billeder. Nye reklamer i begge sider.

Underside 2: Brødtekst. Nye reklamer i begge sider. Videoklip, som skal kunne downloades til iPod, PSP, Mobil, Tekstversion af video som kan printes m.m.
Der skal være en rullemenu, hvor brugeren kan vælge, hvilken video de ønsker at se. Der kan være fx 10 video eller mere. Alle video er på max 5 minutter.

Underside 3: Brødtekst. Nye reklamer i begge sider. Her skal der være 15 kategoriknapper under brødteksten. Knap 1, så åbner der sig et nyt vindue, hvor der kan vælge mellem 5 PDF-filer. Knap 2 kan der være 4 PDF-filer osv. Alle PDF-filer skal kunne gemmes eller udskrives.

Underside 4: Brødtekst. Nye reklamer i begge sider. En blok, hvor bruger kan skrive og kommentere sitet.

osv.

Hvilken type hotel skal jeg bruge?

Og sidst, men ikke MINDST Jeg kan kun (indtil videre) arbejde i FrontPage, men er superbruger i Word, hvis det kan hjælpe Hvad skal jeg lære natten over? Eller kan jeg købe en skabelon, som dækker det meste?

Jeg har ikke råd til at hyre en programmør. Gode id'eer til hvordan jeg angriber projektet? På forhånd tak.

God påske
Hilsen
Jansler

Kommentar
Fra : Ilhja

Dato : 08-04-09 12:48

Du skal sørger for at have et webhotel der tillader meget trafik når du vil tillade folk at downloade videoer. Selvom mange bryster sig af fri trafik så har de med at lukke ens side hvis man bruger for meget.

Hvad jeg sådan lige kan se så bør det være forholdvis nem at sætte op, det eneste jeg kan forstille mig kan være svært at det med at dowæloade til ipod, psp og den slags da jeg ikke helt ved hvordan man downloader dertil. Om det bare er ned til computer og så overfører eller om det er direkte ned på det.

Men du skal helt klart lærer html, css er altid en god ide. Men især <embed> (mener det staves sådan) skal du bruge da man bruger den kode til at vise videoer med.

Men jeg vil kontakte forskellige webhoteller og snak med dem om at du har de her ting og om de tillader at du bruger den mængde trafik til at vise videoer og tillade at folk downloader dem.

Du kan også uploade videoerne via fx youtube men sådan jeg læser din tekst er det ikke sådan du gerne vil have det. Men det vil ellers lette trafikken på din side og måske gøre at du kan bruge hvilken webhotel du vil.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 08-04-09 19:46

Hej Ilhja

Tak for tilbagemeldingen. Kender du evt. til skabeloner eller lign. kan bruges.

De bedste hilsner
Jansler

Kommentar
Fra : Ilhja

Dato : 08-04-09 19:54

Desværre, jeg har ikke arbejdede med skabeloner før

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-09 10:27

Ilhja ->

Citat
Men især <embed> (mener det staves sådan) skal du bruge da man bruger den kode til at vise videoer med.

Ammestuesnak ! <embed> markøren er ikke en (X-)HTML standard markør

Den findes overhovedet ikke i nogen (X-)HTML specifikationer !

Det er en 'de-facto' standard som ikke hører hjemme i noget som helst velskrevent (X-)HTML dokument.

Man skal benytte <object> .. </object> markøren i stedet.

For f.eks. at vise et *.wmv klip benyttes platformsuafhængig standard compliant XHTML kode alá:
Kode
<object classid="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6" id="player" width="320" height="260">
<param name="url" value="MIT_KLIP.wmv" />
<param name="src" value="MIT_KLIP.wmv" />
<param name="showcontrols" value="true" />
<param name="autostart" value="true" />
<!--[if !IE]>-->
<object type="video/x-ms-wmv" data="MIT_KLIP.wmv" width="320" height="260">
<param name="src" value="MIT_KLIP.wmv" />
<param name="autostart" value="true" />
<param name="controller" value="true" />
</object>
<!--<![endif]-->
</object>

..eller HVIS man ikke kan undvære non-standard løsningen som 'redningsplanke':
Kode
<object id="MediaPlayer" width="320" height="286" classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" standby="Loading Microsoft® Windows® Media Player components..." type="application/x-oleobject" codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112">
<param name="filename" value="MIT_KLIP.wmv">
<param name="autoStart" value="true">
<param name="showControls" value="true">
<param name="ShowStatusBar" value="true">
<param name="controller" value="true">
<param name="Autorewind" value="true">
<param name="ShowDisplay" value="false">
<embed src="MIT_KLIP.wmv" width=320 height=286 type="application/x-mplayer2" name=MediaPlayer autostart=1 showcontrols=0 showstatusbar=1 autorewind=1 showdisplay=0>
</embed>
</object>

jansler -> Lad nu være med at kaste dig ud i projekter du overhovedet ingen forudsætning har for, at kunne gennemføre.

Det kan KUN ...gå galt

Lær i stedet det mest basale: http://hjemmesideskolen.dk/

..før du løber hovedet ind i en mur ...som holder !

Lær dig Javascript, JAVA og en eller anden form for CGI (ASP, PHP, Perl, Ruby, Phyton).

Læs derefter videre om 'teknikker' som f.eks. AJAX (Asynchronous JavaScript And XML)

1.) http://www.w3schools.com/ajax/default.asp
2.) http://code.google.com/intl/da/webtoolkit/overview.html
3.) http://www.openajax.org/whitepapers/Introducing%20Ajax%20and%20OpenAjax.php

..og DROP så FrontPage
Jeg har i min tid som webprogrammør aldrig haft brug for andet end en ASCII editor som f.eks. NOTESBLOK (notepad.exe) som følger med alle Windowsversioner.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 10-04-09 10:36

Ps. Med hensyn til hotel?

Selv benytter jeg en meget tilpasningsvenlig (..men halv-dyr) host:

http://www.dandomain.dk/

Der kan du vælge præcis den type hosting du ønsker og nøjes med de services du behøver for, at implementere aktuelle hjemmeside.

Min egen side? ...bli'r ALDRIG færdig

..den er rent experimentel

</ HTTP://WWW.CSSBOXING.COM/ >

Kommentar
Fra : Ilhja

Dato : 10-04-09 10:50

MOLOKYLE - ah^^ jeg ved bare at mange bruger det til at vise videoer så regnet med at det var^^ Så ved jeg det

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 13-04-09 16:35

Tak for svaret molokyle.

Jeg går lige i tænkeboks. Det ser ikke så let ud

De bedste hilsner
Annegrethe