/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Smeltet plastik på udstødning
Fra : tryllerylle
Vist : 1988 gange
100 point
Dato : 07-04-09 20:01

Hej. Jeg har været så uheldig og parkere min varme scooter opad en stor plastiksæk med noget tøj i.
Jeg var væk i 5 minutter, og da jeg kom tilbage lugtede det af brændt gummi, og der er plamager af smeltet og størknet plastik på min udstødning.

Hvordan fjerner jeg det nemmest?

Udstødningen er sort mat.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : edison

Dato : 07-04-09 20:12

brug et barber blad. men lakken ryger nok også. men det kan jo klares med en ny lak.

Accepteret svar
Fra : Larsigne

Modtaget 100 point
Dato : 07-04-09 22:18

Hej Tryllerylle.

Fandt lige dette på www.ask-alex.dk:-)

Først
Varm kogepladen lidt op, så bliver plastikken mere medgørlig. Brug derefter den medfølgende skraber til at fjerne plastikken.

Ellers
Det er vigtigt, at du bruger skurecreme uden slibemiddel. Kom skuremiddel på det fastbrændte plastik, og gnid forsigtigt med en svamp, til plastikken forsvinder.

Vask efter
Vask efter med en klud, opvredet i rent vand.
Tjekliste
Du skal bruge:
den skraber, der fulgte med komfuret

skurecreme uden slibemiddel

svamp

klud

vand

Det er da gratis at prøve dette på dit udstødningsrør - dog tror jeg, at du skal finde noget hårdt plastic at skrabe med - metal vil nok ridse mere/dybere.

Larsigne

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 14-04-09 19:01

Bare kør til Lxxxet er smeltet væk

Godkendelse af svar
Fra : tryllerylle

Dato : 15-04-09 21:53

Tak for svaret Larsigne.

Kommentar
Fra : Larsigne

Dato : 15-04-09 21:59

Velbekomme Tryllerylle
- håber du fik det hele af