/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
papirer
Fra : KennethD01
Vist : 664 gange
60 point
Dato : 07-04-09 00:07

hej der....
jeg har kigget på et chopper stel fra usa som jeg overvejer at købe hjem men hvordan er loven om speciel lavet stel når de skal indregistreres på dk plader....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-04-09 05:44

prøv og spørg her http://www.killermachine.dk/

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-04-09 09:08

Bliv fra det, det er det umiddelbare råd.

Det er i forvejen drønsvært bare at få typegodkendt en fabriksbygget, importeret motorcykel, hvis ikke modellen i forvejen findes på det danske marked.

Og specialbygget..puha, godkendelse, teknske udmålinger af både stel, mekaniske dele o.s.v. o.s.v.
For det første er det utroligt omfattende, og for det andet tager de sig utroligt godt betalt dem der er bemyndiget til at udfærdige de nødvendige godkendelser og dokumenter, og dertil kommer så den almindelige registreringsafgift, som er stor når det er import fra et ikkeEUland

Og hvis du så ikke får "svinet" godkendt, så har det kostet en masse forgæves penge

Kommentar
Fra : KennethD01

Dato : 07-04-09 15:40

er det så lettere hvis man indregistrerer det på svenske plader

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 07-04-09 15:56

I Sverige hjælper de folk med at få godkendt cyklen. Men om den så kan registreres i DK bagefter ved jeg ikke. Der kunne måske også blive et toldproblem.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-04-09 16:48

Citat
er det så lettere hvis man indregistrerer det på svenske plader

Det kommer da an på... du har jo ingen glæde af et svensk indregistreret køretøj hvis du bor i Danmark, for så må du ikke køre på den her i landet.

Det er da muligt de ser med mildere øjne på specialbyggede køretøjer i Sverige, men hvis det senere skal til DK og have danske plader på får du samme problemer grundet den manglende typegodkendelse og der skal også betales registreringsafgift på køretøjer fra Sverige

Kommentar
Fra : KennethD01

Dato : 07-04-09 20:19

jeg kommer ikke til at kører så meget på den så hvis jeg kunne få svenske papirer på den så kan jeg jo kører rundt på prøve skilte

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-04-09 20:25

Ja det er da en mulighed.....................hvis du tør.

Godkendelse af svar
Fra : KennethD01

Dato : 08-04-09 01:26

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-04-09 17:28

Citat
jeg kommer ikke til at kører så meget på den så hvis jeg kunne få svenske papirer på den så kan jeg jo kører rundt på prøve skilte

Ikke når det er et køretøj uden afgift, der skal du kunne dokumentere at kørsel kun foregår i forb. med toldsyn og indregistrering