/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Mikrofon virker ikke ?
Fra : Dumstrei
Vist : 534 gange
50 point
Dato : 06-04-09 21:41

Hej jeg kan ikke få min mikrofon til at virke. Overvejer om det kan være driveren, men kan ikke finde Toshiba's drivere til mikrofon.. Nogle der kan hjælpe ??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-04-09 21:44

Kig på mikrofonens on off knap

Den kører uden driver.

Kommentar
Fra : Dumstrei

Dato : 06-04-09 21:45

kan det gøres inde på selve systemet da jeg ikke sidder med computeren her, men over et program så jeg kan styre min brors computer

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-04-09 21:46

Det kommer an på hvor mic. er

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-04-09 21:48

men kig på tilbehør - underholdning - lydstyrke

Kommentar
Fra : Dumstrei

Dato : 06-04-09 21:48

kan se under kontrolpanel at der ikke er installeret nogen mikrofon.. Hvad skal der så gøres ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-04-09 21:48

Det ser du ikke i kontrolpanel

Kommentar
Fra : Dumstrei

Dato : 06-04-09 21:50

jo jeg kan se under Kontrolpanel - Hardware og lyd - Lyd, At der ikke er nogen mikrofon installeret

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-04-09 21:51

glem kontrolpanel, den kan du ikke bruge her

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-04-09 21:52

Citat
tilbehør - underholdning - lydstyrke

Kommentar
Fra : Dumstrei

Dato : 06-04-09 21:55

der er ikke nogen mappe der hedder underholdning. Har prøvet at køre lydoptager, men den siger også at der ikke er fundet nogen enhed

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-04-09 21:58

lydoptager er heller ikke det rigtige

igen - start - alle programmer - tilbehør- underholdning - lydstyrke.

dette hvis du kører XP

Kommentar
Fra : Dumstrei

Dato : 06-04-09 21:59

kører vista

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-04-09 21:59

ok

Kommentar
Fra : Dumstrei

Dato : 06-04-09 22:00

og hvad gør jeg så ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-04-09 22:00

så kalder vi på en vista mand

HALLOOO

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-04-09 22:03

Mic ind
er den lyserøde forbindelse

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 07-04-09 01:34

Din mikrofon er muligvis deaktiveret, du skal åbne Kontrolpanel og åbne Lyd, klik på fanebladet Optagelse, klik på Mikrofon og klik på Egenskaber, nederst i det vindue står der om mikrofonen er aktiveret eller deaktiveret, den skal selvfølgelig være Aktiveret.
Hvis ikke det hjælper, så prøv Enhedshåndtering, den finder du nemmest ved at skrive enhedshåndtering i søge linjen, du behøver ikke skrive det hele, Vista har gættet det allerede når du har skrevet enhed, så trykker du bare på Enter og klikker på det lille + ud for Enheder til lyd, video og spil, først forsøger du at opdatere ved at højre klikke og klikke på Opdater driver, det virker sikkert ikke, så du højre klikker igen klikker på Fjern, det fjerner din lyddriver, men bare rolig Vista finder en ny og bedre på internettet når du har genstartet computeren.
Sidst nævnte metode fik min mikrofon til at virke (det var på XP men principet er det samme)

Godkendelse af svar
Fra : Dumstrei

Dato : 18-06-09 23:44

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-06-09 00:57

Selv tak. du fik lyd på mikrofonen ?