/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Skype og 3G
Fra : morkaren01
Vist : 1843 gange
50 point
Dato : 06-04-09 20:36

Hej kan jeg anvende skype, når jeg har mobilt bredbånd hos 3.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-04-09 20:36

Ja

Kommentar
Fra : morkaren01

Dato : 06-04-09 20:40

Tak Teil for det hurtig svar
Men hvordan gør jeg lige??? Og kan jeg koble min trådløse fastnettlf. til min computer og bruge den til opkaldene???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 20:46

Det bliver dyrt mor Karen.

Kommentar
Fra : morkaren01

Dato : 06-04-09 20:54

Dyrt i hvad Eyvind? Kandupoint eller i kr. og øre.
Jeg er total blank, har aldrig brugt skype har kun hørt at det skulle være billigt. Overvejede et kort øjeblik om man kunne erstatte sin fastnettlf/IP med skype...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 21:09

Ikke Kandupoint...........................slet ikke

Skype kan tale med andre skypebrugere helt gratis.
Og til lokaltakst i DK eller udland.

Det jeg er bange for er prisen på internet forbindelsen, hvis det er gennem "3" i USB form.

Fra computer til fastnet ADSL forbindelse, er den billigste brug af skype.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-04-09 21:39

Som Eyvind siger.
Der er ingen fidus i det der.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-04-09 21:40

Jeg har en 3 telefon og ringer kun til amdre med 3
det koster gratis.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-04-09 01:52

Hvorfor skulle det blive dyrt at bruge Skype på mobil bredbånd ? Det er da en internet forbindelse og hvad den bruges til, enten internet surf og download eller måske Skype, det kan da ikke give nogen forskel i prisen, så ja du kan bruge Skype og alle andre internet tjenester med mobil bredbånd, jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at 3 vil blande sig i hvad du bruger forbindelsen til
Jeg er ikke tekniker og kan ikke svare på om du kan bruge din nuværende telefon til Skype (men tror det ikke)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-04-09 02:02

Lidt om mobil bredbånd på Mobildebat. dk, spørgeren vil bruge Messenger og Skype, du har 10GB internet trafik pr. måned hos 3 til fast pris, du skal bruge Skype rigtig meget for bare at komme i nærheden af 0.5GB

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-04-09 02:05

Du bør ikke satse al din telefon trafik på Skype, der vil så kræves at der er en computer tændt for at nogen kan ringe til dig behold en mobilos så folk kan komme i forbindelse med dig

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 07-04-09 02:06

Åh den kære link til debatten, den hopper ikke ind af sig selv men her er den:
http://mobildebat.dk/archive/index.php/t-137660.html

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-04-09 07:31

Du skal regne med, at for at bruge Skype kræver det en vis båndbredde, og det er ikke givet at du altid har den båndbredde til rådighed med mobilt bredbånd, og som nævnt højere oppe, så virker det kun når du har din computer tændt

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 07-04-09 10:32

1. Du skal installere Skype - kan hentes her: http://skype.com/intl/da/

2. Så skal du have et sæt høretelefoner med mikrofon og evt. et webkamera for at se den du taler med - alternativt er nogle bærbare computere udstyret med både webcamera og mikrofon, så man ikke behøver at sidde med høretelefoner.
Du kan også købe en decideret Skype telefon til ca. 1.100 kr.- så er du ikke afhængig af pc.

Jeg har brugt Skype i mange år og haft stor glæde af det som alternativ til mobil og fastnet telefon.
Jeg har været ude for at videosamtaler ikke virker så godt - hakker - hvis det er en langsom forbindelse man har. Men at tale eller chatte via Skype bruger ikke meget kraft.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 07-04-09 11:38

I er helt gale på den, mange af jer.
Jeg er selv en glad kunde ved 3.
Selvfølgelig kan man benytte Skype når man er 3 kunde, både via internettet og via deres egen appliaktion.
Her kommer så mine erfaringer med de 2 forskellige metoder.
Nr. 1 (via internettet)
Programmer: fring
Du kan benytte skype som du kender det. Lave opkald til dine almindelige Skype venner og SkypeOut venner. Du kan også chatte med dem. Bruger netværket.
Talekvalitet; på 3g ok, med forsinkelser, på wifi super.

Nr 2 (via opkald)
Programmer: iSkoot
Du kan benytte Skype næsten som du kender det, men kun til opkald. Både til dine SkypeVenner og alle dem du har på din SkypeOut liste. Opkaldet laves, ved at programmet ringer til et lokalt dansk nummer (773457XX), hvilket det koster almindelig takst at ringe til og du taler med alle til almindelig takst, Skype brugere derefter gratis, og alle andre skal du også have SkypeOut credits for at ringe til.

Programmer: 3Skype
Du kan benytte Skype meget begrænset. Du kan ringe til alle dine Skype venner gratis. Programmet laver også en almindelig opkaldsforbindelse, hvorefter dit opkald routes videre til en anden Skype bruger. Du kan se dine online venner og tilføje nye til. Men programmet er begrænset til Skype venner. IKKE SkypeOut

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 07-04-09 11:40

Fårk jeg har ikke læst spørgsmålet ordentligt igennem og har skrevet en meget lang søforklaring om skype til mobiltelefon.... Aj aj aj aj... ignorer mit indlæg. Giv mig dårlig karma, gør hvad i vil. UNDSKYLD

Kommentar
Fra : morkaren01

Dato : 08-04-09 23:05

Hej
Tak for alle jeres indlæg. Umiddelbart lyder det ikke til at mobilt bredbånd og skype er så godt. Har valgt at give o.v.n. mine point fordi der er et link til debatforum. Men tak til alle for besvarelserne.

Godkendelse af svar
Fra : morkaren01

Dato : 08-04-09 23:07

Tak for svaret o.v.n..
Kan forstå at der ikke er en helt klar besvarelse. Jeg tygger lidt videre på det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-09 00:32

Selv tak, jo der er et klart svar, det fik du i allerførste indlæg, nemlig Ja det kan du, og hastigheden på 3 mobilbredbånd er hurtig nok de allerfleste steder